כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ללא ח"כים ערבים

הוועדה שתקבע איך יקום בית הדין שישפוט את מחבלי החמאס

הדיונים יהיו סגורים לתקשורת כדי למנוע דליפת מידע החוצה שיפגע בחטופים שעדיין בשבי חמאס. יש רצון שלא ישתתפו בוועדה חברי כנסת מהמפלגות הערביות "מתוך חשש שהתהליך ייפגע"

הוועדה שתקבע איך יקום בית הדין שישפוט את מחבלי החמאס
מחבלי חמאס בשטח ישראל צילום: מקסדת המחבלים

לאחר דחיית הדיון הראשון על הקמת בית הדין שישפוט את מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, מחשש לסכן את החטופים הישראלים בעזה - גובש מתווה בכנסת לקידום החוק. כך פורסם לראשונה ב'כאן חדשות'.

על פי המתווה, תוקם ועדת משנה קטנה ומסווגת מטעם ועדת החוקה של הכנסת שתכין את החוק, והדיונים בה יהיו סגורים לתקשורת כדי למנוע פרסום של ההחלטות הנוגעות להליך שיפוט המחבלים ואפשרויות הענישה.

גורמים בוועדה סיפרו לכתב 'כאן' זאב קם שוועדת המשנה תהיה קטנה ומצומצמת ובין היתר לא יהיו בה חברי הכנסת של המפלגות הערביות. אותם גורמים גילו שלצד הרצון שהפורום שמגבש את החוק יהיה ענייני ואינטימי, היה גם רצון שחברי הכנסת הערבים לא יקחו חלק בתהליך מתוך חשש שהתהליך ייפגע.

הדיון בדבר הקמת בית הדין המיוחד שישפוט את מחבלי החמאס שלקחו חלק בזוועות 7 באוקטובר נדחה בשבוע שעבר ברגע האחרון - מחשש לפגיעה בהליך שחרור החטופים מידי חמאס. בחודש שעבר פרסמנו כי היועצת המשפטית לממשלה, הפרקליטות, הנהלת בתי המשפט והסנגוריה הציבורית סבורים כולם שהדין הפלילי הרגיל באמצעות בית משפט רגיל הוא לא ההליך הנכון לאכיפת הדין מול מחבלי חמאס.

חמאס עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד