כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המקובל הוכתר לרב שכונת מתחם אוסם • גלריה

הגאון ר' שמעון גלאי הוכתר לרבה של השכונה בב"ב • הוא סבב את בתי גדולי ישראל בבני ברק והם חתמו על כתב הסמיכה • צפו

הגר"ש גלאי אצל הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי
הגר"ש גלאי אצל הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי

בשורת מעמדים בבתי גדולי ישראל הוכתר הגאון הצדיק המקובל רבי שמעון גלאי, לרבה של אזור מתחם אוסם והסביבה בבני ברק, שם התפתחה לאחרונה קהילה של בני תורה חניכי הישיבות, בעקבות הקמת קמפוס המבנים הנרחב במתחם בו שכן עד לאחרונה מפעל אוסם, וכניסתם של הדיירים החדשים להתגורר במקום.

הגר"ש גלאי עלה תחילה למעונו של הגר"נ קרליץ, שם התקיים מעמד שתיית לחיים לרגל הכתרתו לרב הקהילה החדשה. במקום נשא דברים הגאון רבי שריאל רוזנברג ולאחר מכן חתם הגר"נ על כתב ההכתרה, ובירך את המרא דאתרא שיזכה להגדיל תורה ולהורות כהלכה בדרך המסורה מדור דור.

לאחר מכן עלה הגר"ש גלאי בלוויית הגר"ש רוזנבלט והגר"י סילמן למעונו של הגראי"ל שטיינמן. אל הביקור נלוו עשרות אברכים מבני הקהילה. הגראי"ל צירף את חתימתו לכתב ההכתרה, ובירך כי יזכה המרא דאתרא להנהיג את בני הקהילה ביד רמה לאורך ימים ושנים טובות.

משם המשיכו למעונו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין ברמת השרון. הגר"י ערך בביתו מעמד מיוחד לרגל ההכתרה ונשא דברים לכבודו של הגר"ש, אשר כבר רבות בשנים מורה דבר ד' זו הלכה לשואלים בכל אתר ואתר, וכעת עם עלותו לכהן כרב הקהילה התורנית המתפתחת במרכז בני ברק, יזכה להגדיל תורה ולהאדירה ולקדש שם שם בכל הליכותיו.

בערב התקיימו מעמדים במעונם של הגר"ח קניבסקי, והגרי"ג אדלשטיין שצירפו חתימתם לכתב ההכתרה.

במעמדי ההכתרה נכח סגן ראש העיר מנחם שפירא אשר עומד לימין בני הקהילה מאז היווסדה ועד עתה. גדולי ישראל חיזקו את ידו ובירכוהו שיעלה בידו לסייע לבני הקהילה להקים מבנה של קבע לבית המדרש כיאה וכיאות לבית ה'.

בשבת הקרובה יתקיים קידושא רבא בבית המדרש השכונתי בהשתתפות רבנים ואישי ציבור וקהל רב מתושבי העיר.







































הרב גלאי אוסם גדולי ישראל הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד