י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ח"כים מעידים

דיווח: בכיר בליכוד ניסה להוביל מהלך להדחת נתניהו - וכשל

בליכוד יש מי שמתחילים לחמם מנועים להחלפת נתניהו בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר שריסק בסקרים את האמון בליכוד ובמחנה הימין. לפי דיווח ב'ערוץ 14', השר ברקת ניסה להוביל מהלך להדחת נתניהו. עוד דווח כי במקביל נעשו ניסיונות להציב את אדלשטיין כמועמד מוסכם

דיווח: בכיר בליכוד ניסה להוביל מהלך להדחת נתניהו - וכשל
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלחמת 'חרבות ברזל' שפרצה בפתע פתאום בעקבות מחדל צבאי ומדיני הציתה את היצרים בתוך 'הליכוד'. יש כמה טוענים לכתר ביום שאחרי בנימין נתניהו. אולם לפי הדיווח של הכתב הפוליטי מוטי קסטל ב'ערוץ 14' היה מי שאצה לו הדרך לסיים את הקריירה הפוליטית של נתניהו והוא ניסה לגייס 61 חברי כנסת לציר עוקף בחירות, קרי: אי אמון קונסטרוקטיבי ביום שאחרי המלחמה במידה ונתניהו נשאר או שהולכים לבחירות.

קסטל מדווח כי בתוך הליכוד - מי שהוביל מאמץ כזה, שיחות כאלו הוא שר הכלכלה ניר ברקת שרואה את עצמו מועמד. השמועה קיימת כבר הרבה זמן אולם אחד הח"כים אומר זאת מפורשות ל'ערוץ 14': "איתי הוא דיבר, אנשיו", ועובדה זו כבר יותר משמועה. מדובר על ניסיון לכאורה שנעשה לפני כמה שבועות אך כשל באותה מהירות שבה עלה.

ציר נוסף שמדובר - זה ח"כ יולי אדלשטיין. שם אין אמנם ניסיון מובהק מצידו אבל ישנם גישושים, על בדיקות של אנשים בליכוד את האפשרות הזאת וחברי כנסת שאומרים: הכל פתוח. ובעיקר לחץ מכיוונה של האופוזיציה, זאב אלקין, גדעון סער, אביגדור ליברמן, שמעוניינים שאדלשטיין יהיה מוסכם במידה והוא יבטיח שלא מתמודד קדנציה אחרי, מתוך הבנה שלאחר מכן יהיה להם קל מאד להתמודד ולנצח אותו.

יצוין כי מצביעי הליכוד השליכו בפריימריז האחרונים את יולי אדלשטיין במורד הרשימה מהמקום השני אחרי בנימין נתניהו למקום ה-18 בכנסת הנוכחית מה שהותיר אותו מחוץ לממשלה והסתפקות בתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כך שדיבורים עליו כמועמד מוסכם נשמעים מופרכים שכן הרבה לפניו בעשירייה הראשונה של הליכוד ישנם לא מעט שטוענים לכתר ובצדק. 

לשכת השר ברקת מסרה בתגובה לדיווח: "מדובר בפרסום שקרי ומשולל כל יסוד שכל מטרתו לנסות לסכסך בתוך הליכוד בזמן מלחמה באופן ציני ומכוער. אין לדברים כל שחר ומיותר אפילו להתייחס אליהם ברצינות. לא ניתן לאינטרסנטים פוליטיים ציניים לייצר סכסוכים במחנה הלאומי בזמן מלחמה".

ניר ברקת יולי אדלשטיין בנימין נתניהו הליכוד מלחמת חרבות ברזל אי אמון ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד