כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'ייבוש ביצות' של ממש

בלב ירושלים: בנייה חדשה מעל הכביש המהיר

התוכנית כוללת כ-2,000 יחידות דיור, כ-300 חדרי מלון, שטחי תעסוקה ומסחר; וכ-70 דונם של שטחים פתוחים | התוכנית יוצרת חיבור פיזי בין שכונת בית הכרם לקמפוס אוניברסיטת גבעת רם

בלב ירושלים: בנייה חדשה מעל הכביש המהיר
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים החליטה להביא לאישור ראשוני את התוכנית לקירוי כביש בגין. התוכנית כוללת כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-300 חדרי מלון, כ-15 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-10.5 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-75 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-70 דונם של שטחים פתוחים.

מדובר במתחם בשטח של כ-215 דונם, בתחום שדרות מנחם בגין בעיר, אשר התוכנית מציעה בו קירוי מלא לאורך של כ-1,700 מטר, בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויצירת רובע עירוני חדש. התוכנית יוצרת חיבור פיזי בין שכונת בית הכרם לקמפוס אוניברסיטת גבעת רם, המנותקים כיום על ידי כביש מנחם בגין.

בתוך כך, הוועדה החליטה להגביה את חמשת המגדלים בצפון שטח התוכנית, מ-40 קומות ל-45 קומות. התוכנית מציעה מערכת דרכים עילית חדשה אשר תשרת את המתחמים החדשים, ותתחבר למערכת הדרכים העירונית.

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן מסר כי "מדובר בתוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה 'יש מאין' ומהווה 'ייבוש ביצות' של ממש. התוכנית מציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש וצפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוסיף אלפי יחידות דיור לצד שימושים מעורבים אחרים, ולהוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה. כמו כן לתוכנית השפעה סביבתית חיובית בכך שהיא עתידה להפחית באופן דרמטי את ההשפעה השלילית של זיהום אוויר ורעש בגין הכביש הפתוח כיום".

ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד