י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין צפי לחזרה הביתה

לא התפנית למלון? זה הסכום שחסכת למדינה

שר התיירות חיים כץ התארח לדיון בוועדת הכלכלה וציין כי התשלום למי שבחר שלא להתפנות למלון חסך למדינה 600 מיליון שקל – והבטיח לטפל בבעיית איכות האוכל במלונות | באשר לאוכל הודה השר כי בביקור שעשה במלון בטבריה האוכל היה "על הפנים, לא אכיל" | כמו כן אמר כי אינו רואה באופק צפי לחזרה לבתים

לא התפנית למלון? זה הסכום שחסכת למדינה
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה ישיבה מיוחדת שעסקה בפתרון בעיות של תושבים שפונו למלונות, בהשתתפות שר התיירות ח"כ חיים כץ. בפתח הישיבה הזכיר היו"ר ביטן כי הוועדה קיימה 4 דיונים בנושא, וביקש להודות לשר התיירות כץ על שיתוף הפעולה ופתרון הבעיות. לדברים הצטרפו חברות וחברי כנסת רבים, ובדיון עלו בעיות נוספות אליהן התייחס השר. בנוסף העריך השר כץ כי הוא עדיין לא רואה מועד לחזרה לבתים והוסיף: "אם המלחמה תפרוץ בצפון, לא יהיה ערך לפינוי. זה סרט אחר".

ח"כ משה סולומון שאל מה יכולים לעשות אנשים שרוצים לחזור לעבודה והמלון בו שוכנו מרוחק. אחת המפונות, מדלן מיארה, סיפרה על הקשיים במלונות ועל כך שאיכות האוכל ירודה. "זה נשמע כאילו אנחנו מפונקים, אבל לא כל אחד רוצה לאכול בשרי בצהריים ובערב, וגם אין לי אפשרות להאכיל את ילדי שחוזרים מהצבא מאוחר בלילה", אמרה.

השר כץ השיב לכל השאלות שעלו, ובאשר לדברים אליהם התייחסה מיארה אמר כי ילדיה יכולים לקבל 200 שקל ביום כשהם לא נמצאים במלון, אם יודיעו על עזיבה וכשהם חוזרים יודיעו על חזרה. הוא אף ציין כי התכנית הזו שיזם חסכה למדינה כ-600 מיליון שקל. הוא הוסיף כי גם תושבים שרוצים לחזור לעבוד לכמה ימים במהלך השבוע יכולים לעשות את אותו דבר.

באשר לאוכל הודה השר כי בביקור שעשה במלון בטבריה האוכל היה "על הפנים, לא אכיל". הוא ציין כי בכוונתו לטפל בעניין הזה ואמר: לא יכול להיות ש-70% מהמלונות מגדירים עצמם 5 כוכבים ואנחנו משלמים לפי זה וזה לא מה שמקבלים". עוד אמר השר כץ כי עלות השימוש בצימרים ירדה ב-20%, לאחר שהציע להם הסכם חדש.

ח"כ דוד ביטן והשר חיים כץ בדיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

השר כץ אף הוסיף כי עדיין אין צפי לחזרה לבתים, ואמר כי "אין פתרון למי שלא זכאי לפינוי. אם המלחמה תפרוץ בצפון לא יהיה ערך לפינוי. זה סרט אחר. במצב כזה כולם יוכלו לחזור הביתה". הוא הזכיר כי הממשלה החליטה שהפינוי בתוקף עד סוף 2023, והוא מעריך שקבינט המלחמה יתכנס, כשיגיע הזמן, ויחליט אם חוזרים הביתה או לא. "איך שאני רואה את הדברים אני לא רואה חזרה, אבל זו רק השערה שלי, אנחנו לא יודעים מה יהיה", אמר.

בנוסף פנה השר כץ להתאחדות המלונות, וציין כי ישנה תופעה של מלונות שמצהירים הצהרות כוזבות על אנשים שלא באמת נמצאים במלונות. לדבריו, מדובר בשימוש בתעודות זהות כפולות וצריך להזהיר את המלונות מלהצהיר על דברים שלא היו. הוא שב וציין כי ביטוח לאומי שילם על הצהרות לאנשים שלא נמצאים במלונות כ-293 מיליון שקל, והדבר חסך למדינה 600 מיליון שקל.

מנהל המתנסים של קריית שמונה, אלעד קוזקרו, ביקש לאפשר מעבר בין מלונות אחת לשבועיים. בתגובה לכך אמר השר כץ כי יש בעיה במה שקורה עם תושבי קריית שמונה, וציין כי יש אנשים מהעיר שהחליפו כבר 7 מלונות ומישהי שנזרקה ממלון כי הבן שלה שבר טלוויזיה ואנשים שלא רוצים להסתפק במלון 4 כוכבים. "לעבור 6-7 בתי מלון זה לא עובד, אנשים צריכים להבין שאנחנו במלחמה. תקימו חמ"ל בעיר ותודיעו לתושבים שמעל 3 פעמים לא עוברים", השיב השר כץ.

אמו של החטוף: שהחזרת החטופים יהיה הנושא הראשון שמדברים עליו

בתחילת הישיבה ביקשה אסתר בוכשטב, אמא של יוגב בוכשטב שנחטף מביתו בנירים, לפנות לחברי הכנסת וביקשה שהחזרת החטופים יהיה הנושא הראשון שמדברים עליו ובראש מעייני חברי הכנסת. מה-7 באוקטובר בשעה 6:32 בבוקר אנחנו חווים את האסון הנוראי ביותר שקרה לנו ואנחנו עסוקים רק בזה. אנחנו מבקשים שתהיו יחד אתנו ותעשו כל מאמץ להחזרת החטופים. גם כל נושא הצלב האדום צריך שיעשה משהו עם זה, כי כל יום שעובר המצב מחמיר. אין חזרה לשגרה ללא החזרת החטופים, החזרת החטופים זה הדבר הכי חשוב היום לסדר היום של מדינת ישראל", אמרה. היו"ר ביטן השיב: "נעשה כל מה שאנחנו יכולים להחזיר את החטופים ואנחנו מקווים שכולם יחזרו בשלום בהקדם".​

מלחמת חרבות ברזל ועדת הכלכלה דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד