כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פצועים מפגיעה ישירה באשקלון

60 יום למלחמה: חמישה לוחמים נפלו בעזה; 4 נוספים נפצעו קשה

'חרבות ברזל' חמישה לוחמי צה"ל בני 20, 21, 23 ו-34 נפלו בקרבות ברצועת עזה. קצין וארבעה לוחמים נפצעו קשה ופונו במסוק לבתי החולים | צה"ל תקף הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בתגובה לשיגורים מצידו לעבר יישובי הצפון | צה"ל פעל גם בדרום עזה ובקיני הטרור ביו"ש

60 יום למלחמה: חמישה לוחמים נפלו בעזה; 4 נוספים נפצעו קשה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

חודשיים בדיוק למלחמת חרבות ברזל. היום מלאו 60 יום למתקפת הפתע של חמאס בבוקר חג שמחת תורה. גם הבוקר (שלישי) נפתח בבשורות קשות ומרות על נפילתם של שלושה חיילי צה"ל בקרבות ברצועת עזה שמספרם עולה ל-404 חללים שנפלו מאז 7 באוקטובר, מתוכם 78 מאז תחילת התמרון הקרקעי.

סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי הי"ד, בן 21, ממגדל עוז, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), נפל בקרב ברצועת עזה.

סרן איתן פיש הי"ד, בן 23, מהיישוב פדואל, קצין שריון לוחם בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפל בקרב ברצועת עזה.

סמ"ר תובל יעקב צנעני הי"ד, בן 20, מקרית גת, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפל בקרב ברצועת עזה.

בהמשך הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללים נוספים: סרן יהל גזית (Yahel Gazit), בן 24, מהישוב רקפת, סגן מפקד פלוגה בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) נפל בקרב ברצועת עזה.

רס"ר (במיל') גיל דניאלס (Gil Daniels), בן 34, מאשדוד, לוחם בפלוגת סיור בגדוד 6261, חטיבה 261, נפל בקרב ברצועת עזה.

בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל, לוחם מיחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו, וכן קצין ולוחם בסיירת צנחנים נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד 53 שבעוצבת ׳ברק׳ (188) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו. 

כל העדכונים:

16:20 - משרד ראש הממשלה יחד עם המשרד לשוויון חברתי יקרינו הערב את סרט הזוועות של דובר צה"ל למנהיגי החברה הערבית כחלק מפעילות ההסברה. להקרנה הוזמנו ראשי רשויות מקומיות ערביות, מנכ"לי ומנהלי מתנ"סים באותן רשויות, אנשי תקשורת, עיתונאים ומובילי דעה מהחברה הערבית בישראל.

15:50 - המטח למרכז: בן 40 נפצע קל מרסיס בתל אביב.

15:40 - החלה ישיבת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים.

15:30 - אזעקות בגליל המערבי.

15:19 - מטח כבד לעבר שלל ערים במרכז הארץ.

14:10 - פגיעה ישירה באשקלון; 2 נשים נפצעו קל מרסיסים.

14:00 - צבע אדום באשקלון ובעוטף.

13:30 - ראש הממשלה החליט בדיון קבינט המלחמה שלא לאשר בינתיים את הרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. קבינט המלחמה דחה גם את הגדלת מכסת הפועלים מיהודה ושומרון.

12:50 - בועדת הבריאות של הכנסת נחשף כי החטופים המשוחררים קיבלו מהחמאס כדורי הרגעה וויטמינים "כדי שייראו מאושרים".

12:36 - כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות שבצפון הארץ. כוחות צה"ל שהוקפצו למקום מזכים את הכלי, אין נפגעים.

12:22 - אזעקה בעוטף.

11:59 - הותר לפרסום: שני לוחמים נוספים נפלו בקרבות ברצועה.

11:50 - דובר צה"ל :לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות ואתרים צבאיים בהם אוחסנו אמצעי לחימה ומהם פעלו מחבלי ארגון הטרור. בנוסף, מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטחים פתוחים.

11:22 - אזעקה בעוטף.

11:00 - משפחות החטופים יפגשו עם שרי קבינט המלחמה היום בשעה 15:00.

09:51 - אזעקה בעוטף עזה: עין השלושה.

08:30 - כחודשיים לאחר הפגנת ענק לתמיכה בישראל שהשתתפו בה כ-25 אלף משתתפים, ברית רחבה של גופים פוליטיים וארגונים חברתיים הכריזה על הפגנת ענק נגד אנטישמיות ולסולידריות עם ישראל בברלין ביום ראשון הקרוב.

08:00 - ירי לעוטף

07:35 - הערבים מדווחים כי כוחות צה''ל חודרים לפאתי אזור בני סוהילה, מזרחית לחאן יונס, מדרום לרצועת עזה, עמוק בתוך הדרום.

07:16 - המועצה האזורית גוש עציון מודיעה בצער רב וכאב עמוק על נפילתו בקרב של סמל יקיר ידידיה שנקולבסקי הי"ד, בן קיבוץ מגדל עוז, בנם של טובה ואריאל, בן 21 בנפלו. המועצה משתתפת בצערה הגדול של המשפחה. ההלוויה תיערך היום יום ג' בשעה 14:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין בכפר עציון. "אנו מבקשים מהציבור לעמוד עם דגלי ישראל לצד הדרך וללוות את יקיר בדרכו האחרונה", הדגישו במועצה.

07:10 - 180 משאיות של סיוע הומניטרי, הוכנסו ביממה האחרונה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח - הן כללו מים, מזון, ציוד מחסה וציוד רפואי. בנוסף, הוכנסו שתי מכליות סולר שהועברו ממצרים, בתיאום ובפיקוח של ישראל.

07:07 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה עמדות שיגור, תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל לאורך יום האתמול (שני).

כמו כן, זוהה שיגור לעבר מרחב זרעית, צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון להסרת איום.

07:02 - אזעקה בעוטף

07:00: - לפי דיווחי הפלסטינים, צה"ל ביצע הלילה מעצר של יותר מעשרה חשודים בפעילות טרור בכפר בודרוס בנפת רמאללה. פעילות דומה בוצעה במחנה הפליטים עסכר בשכם, מחנה הפליטים ג'נין שם התנהלו חילופי אש בין חמושים ללוחמי צה"ל ודחפורי צה"ל גרדו כבישים מחשש למטעני חבלה.

הפלסטינים טוענים כי צה"ל משבש את פעילות האינטרנט במרחב רצועת עזה ובמקביל דווח כי צה"ל תקף הלילה דירות בשכונת שייח' רדואן וג'אבליה והרג פעילי טרור. זאת במקביל להמשך תקיפות אוויריות וירי ארטילרי בדרום רצועת עזה בדגש על חאן יונס ופאתיה במטרה לפגוע בחמ"לים, אזורים ממולכדים, אתרי שיגור, פירים ואתרי מסתור עבור פעילים.

06:52 - אזעקות נשמעות כעת ברחבי באר שבע.

 

מלחמת חרבות ברזל חיילים חמאס כניסה קרקעית עדכונים שוטפים עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד