א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הרבי מבעלזא התבקש לתווך בין ש"ס לישי

הלחץ החרדי גובר: 'המחנה החרדי', ביטאון בעלזא, תוקף את המתחולל בש"ס - היכן האחריות?! • במאמר שמפרסם חה"כ ישראל אייכלר בעיתון הוא מצטרף לגפני וליצמן ואומר: 'מה שלא עשה לפיד - יעשה הפילוג" • החשש: מיטוט כוחה של הנציגות החרדית בכנסת • "כעת חסרים שליש מהקולות בתוך הציבור החרדי" • האדמו"ר סירב להתערב בשלב זה

האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מבעלזא

בבעלזא קוראים לאחדות השורות בציבור החרדי: ביטאון החסידות 'המחנה החרדי' מפרסם בכותרת הראשית מאמר תחת הכותרת 'היכן האחריות?'. לבחדרי חרדים נודע אף שלאדמו"ר הגיעו פניות לשכן שלום בש"ס, ובשלב זה הוא עדיין לא נענה להן.

כותב המאמר מביא את תהייתם של אישי ציבור, על רקע אירועי השבוע האחרון - להיכן נעלמה האחריות בשעות קשות אלו, ומי האיש שמוכן לשאת על עצמו את ההשלכות של המחלוקת והחלשת הכוח החרדי בכנסת?

גם חה"כ ישראל אייכלר, נציג בעלזא בכנסת, מפרסם טור בעיתון ומתייחס לפילוג הספרדי. אייכלר כותב: "מה שלא הצליח לפיד לגזור עלינו במשך שנתיים בממשלת הזדון, יצליחו הפילוגים ובריחת הקולות בבחירות הקרובות לעולל לנו ח"ו".

"אם חס וחלילה יחסרו לנו חמשה מנדטים אף אחד לא יזדקק לקולותינו בכנסת" מוסיף אייכלר.

"ראו איזו כפיות טובה כלפי שמיא תהיה זאת חלילה. הקב"ה עשה לנו נס בשנה הזאת והפיל ארצה את מלכות הרשעה למעלה מדרך הטבע. אף אחד מן השליטים לא הרוויח מפירוק הממשלה וידע כי הוא יפסיד. הקב"ה ראה כי התמלאה סאתם והטיל עליהם מהומה ופילוג, עד שלא הצליחו לעמוד מול הריב והמדון של שרי הממשלה ומפלגותיהם.

"הפעם פגעה בנו מכת הפילוגים. מאות אלפי מצביעים מסורתיים של ש"ס יברחו לכחלון והליכוד במקרה הטוב ובמקרה הרע ל"בית היהודי" שגזל לעצמו את כספי הישיבות שקיצץ לפיד".

אייכלר: "אין אנו באים להטיף לשלום ולאחדות, מפני הערך הרוחני שבדבר. מגישים לכם חשבון מספרי, איך לאחר שניצלנו ממלכודת אחת של ממשלת לפיד, אנו רצים הישר למלכודת שניה של פילוגים ומחלוקות פנימיות שיבריחו את הבוחרים מן הקלפי.

"לפני שאנו יוצאים לקושש קולות בודדים מחוץ למחנה החרדי, יש למצות את הפוטנציאל האדיר של המחנה החרדי פנימה. חסר עדיין שליש מן הקולות בתוך הציבור החרדי, שלא הצביעו בעבר. כולנו סבלנו יחד איתם מגזירות השלטון בגלל הימנעותם".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע האחרון התקבלו פניות רבות ובקשות בבית האדמו"ר מבעלזא, במטרה שיביא לשלום בעולם התורה הספרדי. לעת עתה האדמו"ר מסרב לקחת חלק בנושא.

גם אריה דרעי וגם אלי ישי, נחשבים למקורבים בחצר בעלזא. כזכור, בחנוכה האחרון ביקש אלי ישי להגיע למעמד ההדלקה וסורב, ולאחר שפורסמו הדברים בכלי התקשורת גברו הלחצים, ובסופו של דבר ישי השתתף במעמד.



בעלזא אלי ישי אייכלר דרעי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד