כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עלול להסתיים בקריסה

המלחמה של בעלי העסקים בעקבות מלחמת חרבות ברזל

המלחמה השקטה של העסקים, שנאבקים כבר משנת 2020 על הקיום שלהם עלולה להסתיים בקריסה • כדי לקבל הפטר חובות במהירות וביעילות או למנוע את קריסת העסק, יש לפנות אל עורך דין מחיקת חובות • כך תעשו את זה נכון

המלחמה של בעלי העסקים בעקבות מלחמת חרבות ברזל
עסק נעול. אילוסטרציה צילום: Ayal Margolin/FLASH90

בימים אלו, מדינת ישראל מנהלת לחימה במספר חזיתות- בדרום, בצפון ובאיו"ש.

בנוסף לזירות אלו מתנהלת מלחמה קשה נוספת- המלחמה השקטה של העסקים, שנאבקים כבר משנת 2020 על הקיום שלהם.

שלוש השנים האחרונות היו קשות מנשוא עבור עסקים רבים בישראל- חלק גדול מעסקים במדינת ישראל נפגעו אנושות ממגפת הקורונה.

בסוף שנת 2021 ותחילת שנת 2022 החלה הכלכלה בישראל להתייצב ועסקים רבים החלו להרים ראשם מעל המים.

במפתיע הגיעה מלחמת "חרבות ברזל" שהכתה בעסקים רבים ושיתקה את הכלכלה לחודשיים. בלי מתווה פיצויים וסיוע ראוי, בעלי עסקים מוצאים את עצמם נלחמים על העסק שכן הם סגורים כבר מתחילת המלחמה, כמעט ללא הכנסות ובלי צפי מתי החיים הכלכליים ישובו למסלול עסקים רגיל.

ישנם עסקים אשר בעיותיהם אינן קשורות למלחמה והחלו עוד לפני כן, אולם המלחמה עלולה לזרז את קריסתן.

ליצירת קשר ולמחיקת החובות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>


מה שבטוח, מדינת ישראל חזקה ותנצח בכל הזירות. בזירה הכלכלית- תנו לנו לנצח את המלחמה שלכם.

 רק בעל העסק יודע מה מצבו הפיננסי וכמה "אוויר לנשימה" נותר לו בעסק. עם סיוע מקצועי ממשרד עורכי דין אופיר ביידה חן המתמחה במחיקת חובות ושיקום כלכלי, ניתן בהחלט להתקדם לעבר עתיד כלכלי טוב יותר, להבריא את העסק, למנוע קריסתו וללמוד מחדש כיצד להתנהל נכון כלכלית בתקופה שבה יש חוסר וודאות.

קשה לדעת מה יהיו ההשלכות של המשך המלחמה. ישנם כמה תרחישים שיביאו לתוצאות שונות אולם כבר עכשיו ניתן לומר כי מגזר העסקים הקטנים הוא הפגיע ביותר.

ככל שתקדימו להתייעץ עם משרד עורכי דין אופיר ביידה חן המומחה בחדלות פרעון ושיקום כלכלי של חברות ויחידים ניתן יהיה להציל את העסק.

כיום, ישנם מגוון פתרונות לעסקים ויחידים שנקלעו לתסבוכת כלכלית.

בפגישת הייעוץ לאחר קבלת התמונה במלואה על העסק נתאים לכם תוכנית ליציאה מהחובות.

לעיתים ישנם פתרונות להצלת העסק ללא חדלות פרעון כגון הסדר נושים מחוץ לכותלי בית המשפט. בנוסף, ככל שמדובר בחוב שעוד לא עבר לטיפול משפטי ניתן לפנות לבעל החוב אם זה בנק או נותן אשראי אחר בבקשה להקפאת ההלוואה. נכון, כיום הבנקים פחות סבלניים מאשר בחודש הראשון למלחמה, אולם פניה מסודרת לבנק או לנותן האשראי בליווי משרד עו"ד אופיר ביידה חן, תניב תוצאה טובה.

אם קיבלת מכתב התראה מבנק או מנותן אשראי חוץ בנקאי- אין מה להילחץ. הבנקים ונותני אשראי יעשו הכל על מנת לגבות את חובם ולעיתים אף יפעילו לחץ בלתי סביר על החייב.

במצב זה, יש לפנות באופן מיידי לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מומחה לחובות. בהתאם למספר פרמטרים ביניהם גובה החובות, היקפם ומספר הנושים – אנו נגבש לך תוכנית ליציאה מחובות. חשוב לציין, כי פניה מוקדמת ככל הניתן למשרד עו"ד אופיר ביידה חן תמנע את המצב הקטסטרופלי של עיקולים וסבל מצד נושים המנסים לגבות את החוב.

יצוין, כי ישנם עסקים אשר זכאים להלוואה בערבות המדינה- מסלול חרבות ברזל. הלוואה זאת ניתנת בתנאים טובים ומגלמת בתוכה ריבית נמוכה משמעותית. יודגש,  לא לכל עסק מומלץ לקחת הלוואה ולעיתים הדבר רק מעמיק את הבור הכלכלי. לכן, על מנת לבחון האם הלוואה היא פתרון זמני מתאים יש לקבל תמונת מצב מלאה על העסק, יכולת הפרעון שלו, צפי הכנסות וכו' ורק אז לבחון את האפשרות הזאת.

לגבי אנשים בעלי חובות ותיקים בהוצאה לפועל

ראשית, יש לבדוק את היקף החובות של החייב; כמות התיקים בהוצאה לפועל, כמה נושים טרם פנו להליכים המשפטיים ועוד. המטרה העיקרית היא לעשות הכול כדי להימנע מפשיטת רגל ולנסות לסייע לחייב לבטל את החוב ולחזור לשגרת חיים שלווה, רגועה ונטולת לחצים.

בשלב הבא יש לבחור את המסלול הנכון ביותר, בהתבסס על נתוני התיק ומצבו האישי של הלקוח. הגישה המקובלת כיום היא 'הגישה השיקומית', הדוחפת להחזרת החייבים למעגל חברתי כלכלי תקין כמה שיותר מהר ובאופן מלא, כשהשאיפה היא קבלת הפטר חובות.

משמעות המושג היא פטור מתשלום יתרת החובות, שהחייב לא יכול לשלם מקופת הנשייה. קופה זו צוברת סכומי כסף במסגרת ההליך שבו נקבע הסכם חודשי מול החייב. בסוף ההליך, הכסף שנצבר בקופה מחולק בין הנושים ואם נותרו חובות שהחייב לא מצליח לכסות, אזי יינתן הפטר.

מאותו רגע, כל החובות פרט לחובות מיוחדים, כגון: חוב מזונות או קנס שלא ניתן לקבל עליו הפטר - נמחקים, והחייב יוצא לפרק חדש בחייו, ללא חובות מיותרים ועול כלכלי. 

הצטיידו בעורך דין המומחה בתחום

לסיכומו של עניין, כדי לקבל הפטר חובות במהירות וביעילות או למנוע את קריסת העסק, יש לפנות אל עורך דין מחיקת חובות שמכיר את התחום על בוריו. מטרתו של כל חייב היא להיפטר מהחובות כמה שיותר מהר, לצאת מהחושך אל האור וליהנות משגרת חיים נורמטיבית.  אחרי כל עסק עומד אדם בעל משפחה ואנו נעה הכל על מנת לספק לכם הגנה מלאה.

משרד עורכי דין אופיר ביידה חן הינו משרד בעל מומחיות רבה וניסיון עשיר בתחום חדלות הפרעון. עם ליווי צמוד שלנו, תוכלו לצאת לדרך חדשה נטולה חובות.

השאירו פרטים ותצאו לדרך חדשה>>>

או חייגו072-395-2431

עו"ד חובות משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד