י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

סקר האחדות: 17-18 מנדטים לחזית דתית

סקר 'מכון סמית' עבור 'משפחה': איחוד כלל הרשימות החרדיות יניב 17-18 מנדטים, לפחות מנדט יותר משוויו האלקטוראלי כרגע • עוד בסקר: יהדות התורה 7 מנדטים, ש"ס 6-7 ואלי ישי מקבל 3 [קרוב לאחוז החסימה] • יותר מ-90% ממצביעי ש"ס ויהדות התורה הצהירו כי יצביעו לרשימה מאוחדת שכזו, וכך גם 70% מתומכי ישי

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90 צילום: פלאש90

סקר דעת קהל טלפוני של מכון סמית, המתפרסם מחר בעיתון 'משפחה', שבוצע ב–30 בדצמבר 2014 בקרב 450 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל (טעות הדגימה – 4.6%). 9% מהמרואיינים בסקר מגדירים עצמם כחרדים. סה"כ כ–50% מגדירים עצמם כחרדים, דתיים או מסורתיים.

בשאלה על הצבעה לו הבחירות היו היום, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, ש"ס כ–6-7 מנדטים ורשימת אלי ישי כ–3 מנדטים (על גבול אחוז החסימה).

בשאלה נוספת שאלו במכון, לו היו בחירות היום והייתה מתמודדת רשימה דתית מאוחדת שתכלול את ש"ס, יהדות התורה, רשימת אלי ישי ותנועת בני תורה יחדיו, פוטנציאל התמיכה במפלגה זו עומד על כ–17-18 מנדטים, כאשר כ–80% ממצביעי ש"ס בבחירות האחרונות ב–2013 ואחוז דומה מקרב מצביעי יהדות התורה אמרו שיצביעו למפלגה זו.

מקרב מצביעי ש"ס ויהדות התורה היום, מעל 90% ציינו שיצביעו לחזית הדתית המאוחדת וקרוב
ל-70% ממצביעי רשימתו של אלי ישי ציינו זאת. יתכן גם שבין חצי מנדט עד מנדט מפלגה זו יכולה לקבל ממפלגת הבית היהודי וכן ממצביעי עוצמה יהודית.

במכון הסקרים מסייגים עם זאת, כי יש לקחת בחשבון שבסה"כ מדובר בבדיקה ראשונית של הנושא, כאשר הוויכוח הפנימי בש"ס בין מחנה דרעי למחנה אלי ישי בעיצומו ועדיין לא ברור לאיזה כיוון זה יתפתח.
דרעי ישי יהדות התורה איחוד שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד