ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

חשיפה: באיזה מקום אלי ישי עדיין יו"ר ש"ס?

עוד בלייבל'ה: הסלפי של חקק, מוישה והקבצן, מפגש 'המושכים בחוטים', קבוצת וקנין ו'מויפת' מיקרופוני

חשיפה: באיזה מקום אלי ישי עדיין יו"ר ש"ס?

אל תספידו את מרן
בעוד לייבל'ה, מחסידי האריה השואג עוד מימי מעשיהו, שקוע ראשו ורובו בתכנון יוזמה מטעם גדולי ישראל האשכנזים לקרוא לדרעי לדגל [לא, לא, במובן הפשוט יותר], חלף עליו שבוע סוער רווי מחאות, ציוצים וחשיפות, כולל הגשת פינה ייחודית בגירסת הלייבל'ה בתחנת הרדיו 'קול ברמה'.

עם סיום הגשת הפינה, התיישב לייבל'ה לשיחה צפופה עם השדרן והמושך בעט דודי שוומנפלד, בניסיון כושל לשאוב מידע על מיקומו הסופי ברשימה של ח"כ אלי ישי. חלף זאת, הסכים שוומנפלד לחשוף בפני לייבל'ה כי החל מראשון הקרוב יגיש ברדיו תוכנית יומית קבועה בבוקר, בין 10 ל-11, בקונספט של שיחות עם מאזינים בנושאים אקטואליים. בין השאר תהיה בתוכנית פינה של מדגם מאזינים וכמו גם 'תו השעה', פינה בה ינסו המאזינים לזהות את קולם של ידועני המגזר. לייבל'ה משוכנע שבכוללים רבים ייאלצו להתאים את הלו"ז של סדר א'.

ובעוד לייבל'ה נוטש את האולפן השקוף בהר חוצבים, התברר לו שכמו תמיד, הוא פספס את הדרמה האמתית, שהתרחשה בצהרי רביעי ב'קול חי'. העורך הותיק חיים הופמן [ובגירסת הווטסאפ 'הופמנייעס'] סיים את תפקידו בתחנה עם סיום השנה הלועזית. ללייבל'ה הודלף כי בסיום היחסים היה אקורד צורם במעט, לרגל הזמנתו של ח"כ אלי ישי לתוכניתו של מנחם טוקר. לייבל'ה מאחל להופמן המוכשר בהצלחה בהמשך הקריירה, ומשוכנע שיש כבר כמה וכמה קופצים על שירותיו הטובים.

ובחזרה לדרעי, לייבל'ה מתקשה להבין כיצד למרות הצוות המורחב במיוחד של דוברים, עוזרי דוברים, יועצים אסטרטגיים, יועצים טקטיים, דוברים לענייני ודוברים בעיני, עדיין באתר הבית של ש"ס ששם מרן עדיין חי, אלי ישי יו"ר התנועה ואטיאס עודנו שר השיכון. מסקנה: אולי צדקו הש"סניקים שזלזלו בסקרים האינטרנטיים, את ש"ס לא מחפשים בגוגל.





ואולי הסיבה נעוצה בכך שדובר הבית, יעקב בצלאל, היה עסוק בשמחת הבר מצוה לבנו של שמעון סויסה, חבר מועצת העיר אלעד לשעבר ומפקח בבד"ץ בית יוסף, שהתקיימה ביום שלישי השבוע. לייבל'ה תפס את בצלאל רגע לפני שהספיק לעטות על עצמו את ארשת האבל המתבקשת.





ומאותו אירוע, השיג לייבל'ה תמונה שעשויה להתמודד על תואר תמונת השבוע: מגיש המהדורה המרכזית של 'קול ברמה', מוישה גלסנר, בסלפי עסיסי במיוחד עם המשב"ק לשעבר צבי חקק. לייבל'ה ניסה להטות אוזן לשיחה, אבל לא הצליח לשמוע וגם לא להקליט.



מוישה והקבצן
בצל הסערה בש"ס, נצפה השבוע יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני מסתער על לשכת עמיתו יעקב ליצמן בכנסת. השניים שוחחו מן הסתם על הבחירות והנזק לציבור החרדי מפרישתו של דרעי. לייבל'ה רק תוהה מדוע הדוברים לא היו מתואמים וירח הקדים את קובי בשעה קלה בהודעת ה'חזור בך'.





ומי שחשב שגפני דואג רק לעובדי מפעלים קורסים, גילה כי מוישה טוב הלב מסייע גם לקבצנים. לאור תמונה שנשלפה מארכיון הימים האחרונים, לאחר שהקבצן המיתולוגי ישראל מדמון ז"ל קיפח את חייו בתאונת דרכים בבני ברק, התברר ללייבל'ה כי בכל פעם שגפני פגש את מדמון, הוא היה משוחח עמו ומעניק לו תרומה הגונה של ליטוואק.





ואילו העוזר של העוזר של מוישה, הלא הוא יעקב מורגנבסר, שכמו הבוס מקלב מסרב לנטוש את מסדרונות הכנסת גם ביומא דפגרא, הצטלם דווקא עם הח"כ החדש ישן של מפלגת העבודה ראלב מג'אדלה.





ומכאן ל'שלומי אמונים', שם נכנסים להילוך גבוה לקראת הפריימריז הדרמטי, בסיומו יוכרז בעז"ה ח"כ מאיר פרוש כמועמד הסיעה לאחר שיגבור על יריביו באחוז ניכר [לייבל'ה ניחן לעתים ברוח הקודש]: האיש החזק של הבוס, היועץ האסטרטגי שניאור רוזן, נצפה משוחח ארוכות בכינוס מרכז שלומי אמונים עם נציג חב"ד חיים שטיינר, סגן ראש עיריית קרית מלאכי. ללייבל'ה חסר בתמונה גם את בנימין ליפקין - והקולות של חב"ד מובטחים לפרוש.





ואפרופו כינוס המרכז: מחוץ לאולם בבני ברק התגלתה תקלה ברכבו של היו"ר מאיר פרוש. הנהג המסור דאג לאנשי מקצוע שטיפלו בתקלה, והבוס שאישר באותו זמן את תקנות הפריימריז ברוב סורי, הצליח לשוב במהירות לירושלים.





עוד אחד שהתמודד השבוע עם תקלות רכב: יחיאל ועקנין, מנהל שי"ל בעיריית בני ברק ואיש ידידים, נצפה מחלץ רכב שננעל השבוע כשהמפתחות בסויץ'.





לייבל'ה שב גם הוא לירושלים, היישר למאהל המחאה 'שאגת מרן' בהר נוף, שם נצפו בסלפי אחד יועץ הסתרים המוכשר והעסוק ארי גלהר, כתב הבית אבי שיף, איש השטח של 'משפחה' שלומי גיל והמיקרופון החרדי של גל"צ אוריה אלקיים.





ומשם לסלפי אחר, בפריימריז של הליכוד: הצייצן של חדשות 2 עמית סגל, הצטלם עם אנשי ערוץ 10 רביב דרוקר ונדב פרי. לייבל'ה תוהה מדוע נמחק הציוץ מהטוויטר של עמית אחרי כמה דקות, למרות שערוץ 10 עצמו טרם נמחק.





חשבתם שכל הש"סניקים הגיעו למאהל? תתפלאו לשמוע שחבר מועצת עיריית ירושלים המוכן להתפטר מיכאל מלכיאלי ניצל את המצב ונסע להעתיר בתפילה ובתחנונים עבור העם היושב בציון דווקא בטבריה, בציון רבי מאיר בעל הנס.



מבזק בעלזאי
מחזה נדיר למדי נגלה לעיני לייבל'ה בבית הכנסת ברדיטשוב, בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, שם נערך מעמד סיום הרמב"ם השנתי: תושב העיר וגדול מצייצי הטוויטר בדורנו, וכהגדרת חסידות מהר"א מסאטמר 'בעל חשבון גדול בטוויטר', נלכד בעדשה משוחח עם האופוזיציונר השני במפלגתו של זיידה. לייבל'ה מאמין שארליך הפך ימני מאז, ובפרט אחרי הראיון שקיים עם הגר"מ מאזוז ב'משפחה'.





בליל שישי האחרון נצפו כמה מבכירי חברי קבוצת הווטסאפ המובילה 'המושכים בחוטים', כשהם סועדים במסעדת היוקרה שלייקעס החדשה בקצה העיר בני ברק. המונים צבאו על שולחנם של העיתונאים כדי לשמוע את דעתם על סדר היום וההכנות לבחירות, לשמחת המשתתפים, דובר חסידות בעלזא שנכח במעמד, הביא לקהל המסתויפפים שי לשבת - גיליון 'המחנה החרדי'. שיעל'ה טוען שהעיתון עדיין קובע סדר יום בציבור החרדי ויש לו יותר קוראים מכל השבועונים יחד, ולצורך העניין הוא אף חשף למשתתפים מי האדמו"ר שקורא את הבעלזאון בחמישי בבוקר. לייבל'ה לקח כמה עותקים וביצע ברטר עם חבילת העיתונים שקיבל לידיו.





ואפרופו דובר חסידות בעלזא: לאחר שדייני החסידות אסרו את הווטסאפ, מקורביו של הדובר החליטו לפתוח לו חשבון ברשת הטוויטר המתרחבת, למען יעברו המסרים בצורה הנקייה ביותר. לייבל'ה עוקב בצפיפות אחר הצייצן המתלמד ובטוח שעדיו לגדולות.

ואפרופו ה'מושכים', העיתונאי שסיים להתלבט חיים אילוז נצפה בחלון הראווה של פינת הגלידה בבני ברק, כשהוא בוחר גלידה קרה לחורף. לייבל'ה תיעד.



קבוצת וקנין:
בשבת האחרונה התארח לייבל'ה בעיר הקודש אלעד, זאת לאחר ששמועה עקשנית סיפרה על שבת חזנות אמיתית וראשונה שתתקיים בעיר. בליל שבת אץ רץ לו לייבל'ה לתפוס מקום בבית הכנסת הדחוס, שם פגש להפתעתו את כל עסקני אלעד למיניהם, ובראשם כמובן ה'ראיס' שרוליק פרוש יושב בשולחן המזרח - מרחק יריקה מרב הקהילה [אל דאגה, לא הייתה יריקה, זהו ביטוי המתאר מרחק קטן במיוחד]. לייבל'ה לא הספיק לתהות על רמת ההתעניינות של הראיס בתחום החזנות, עד שבסוף התפילה הגיעה התשובה - הראיס ניגש לחזן האדמוני יעקב מוצן, הודה לו על התפילה, ולא שכח להוסיף עקיצה קטנה: ״אני זוכר שסבא שלי זכרונו לברכה מאד אהב חזנות״. מנוחתו עדן. [איזה נס יש לפרוש שאי אפשר להקליט בשבת, אהה?]

ביום ראשון, עשה לייבל'ה את דרכו לחמי יואב, שם פגש בח"כ הש"סי הכמעט לשעבר יצחק וקנין, יושב יחד עם קבוצת חברים הסועדים את ליבם, כשעל שלט סמוך נכתב 'קבוצת וקנין'. האם מדובר במחנה חדש או שהעם עם וקנין כי העם עם וקנין?





בכיכר ציון בירושלים נצפה ביום רביעי בערב לאחר 'חצות' הזמר החסידי ליפא שמעלצר כשהוא מלווה בשחקן החרדי חיים ויסמן. לייבל'ה, שנקלע למקום בכדי לקנות סיגריות, מיהר להתרחק מההמולה ורק הספיק לשמוע משהו על יום אידם, רח"ל.





שמועות סותרות התרוצצו השבוע לגבי פרישתו של יעקב לבין ממנכ"לות עיתון 'הפלס', לאור מצבו הכספי והיעדר מפרסמים. לייבל'ה בדק ומצא כי לבין עדיין חותם על הצ'קים ושקוע עד צוואר בעסקיו המסועפים. השבוע נצפה האשדודי במבט בוחן במשרדי העיתון בהר חוצבים.



בחצרות האדמו"רים:
לייבל'ה עקב בהתרגשות אחר ביקור הבזק המפתיע של האדמו"ר מבאבוב בארץ, וגילה מי קיבל את האדמו"ר בשדה התעופה מלבד ראשי החסידות. וכמובן, מדובר ביו"ר סיעת שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש, שהגיע לנתב"ג ודאג לסידורים האחרונים של פמליית האדמו"ר.

אדמו"ר נוסף שהגיע לביקור בזק בישראל, הרבי מפשווערסק, שפקד את ארץ הקודש לרגל שמחת הברית לנכדו, זכה לאורח מיוחד שהגיע להיפרד ממנו בבית האכסנייה - ראש העיר של בני ברק חנוך זייברט, שאף קיבל בקבוק יין לשמירה. לייבל'ה הספיק לוודא שהערינג ויין הולכים טוב ביחד.

לאחר אין ספור חגיגות שבע ברכות, החל מיענקי ברגר וכלה בישראל מאיר רביץ בבית שאן, חגג איש יחסי הציבור והנגיד שרגא ניימן [לא לחאמין, שרגא חתן וכמעט אברך לכל דבר] שמחת שבע ברכות בחצרו של הרבי מטאלנא במרכז העיר אשדוד. מי שניצח על המלאכה בשמחה הוא ישראל מרדכי צישנסקי, יו"ר 'רפואה ושמחה' וגיסו של החתן דנן.





בגיליון הציבור החרדי המצולם, נצפה נס חנוכה: חתן הבר מצוה לבית סערט ויז'ניץ – ויז'ניץ נושא דברים בשמחתו כשהרמקול נשאר באוויר. אם שאלתם את החסידים, הרי שהנס כבר נקשר להשמטת המשקפיים המפורסמת של הרבי באירוע, שסוקרה בהרחבה במדור בשבוע שעבר.





הצלם החסידי משה גולדשטיין, שמשום מה ידו נחבשה השבוע, נצפה בסעודת הילולא כשהוא עצמו מדליק נרות לזכרו של הרבי משינאווא, בנו של ה'דברי חיים' מצאנז, שהשבוע חל יום ההילולא שלו.





גדולי ישראל, אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור, השתתפו בחגיגה שערכו ב'בקהילה' לרגל ה'שבע ברכות' לבנו של הסופר ואיש החינוך הרב יעקב ב. פרידמן. לייבל'ה גילה במשתתפים את הרה"ר לישראל הגאון רבי דוד לאו ויו"ר 'העם איתנו כי העם איתנו' חה"כ אלי ישי. ללייבל'ה זה פשוט שבטור כפול העמודים אתה בוחר ברב הראשי לאיש השנה, ומביע תמיכה באלי ישי המתפטר מש"ס. לייבל'ה רק תוהה איפה ישבו נציגי וואלז'ין, בריסק וקובנה.





ואפרופו בקהילה: העורך המבטיח [תרתי משמע] אברהם דב גרינבוים, נצפה השבוע ממתין בתור בבנק פא"י הבני ברקי. גרינבוים, שצולם על ידי לקוח נוסף בבנק, התגלה כמי שהשיל ממשקלו קילוגרמים נאים. לייבל'ה מביע קנאה.



פינת המזל טוב:
עורך הדין אהרן (רוני) פאלוך, לרגל שמחת נישואי בתו. בשמחת החתונה הגדולה שתתקיים בראשון הקרוב בבני ברק - צפויים להשתתף כל המי ומי. לייבל'ה מבטיח לבקר.

שמעון שר, מ"מ ר"ע נתניה, שהשבוע הבריא מהחום שפקד אותו והשתתף בכינוס ה'מרכז' של שלומי אמונים בבני ברק, חוגג הערב את שמחת הבר מצוה לנכדו בקרית צאנז בנתניה. לייבל'ה שולח איחולי החלמה שלמה ומאמין שנציגי המשפחה של שלומי אמונים יגיעו לאחל מזל טוב לחבר הוועדה.

ברכת מזל טוב למיכאל קקון, ה'מרביצי' של בני ברק במועצת העיר, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שנערכה ביום שלישי השבוע באולמי היכלי מלכות, בהשתתפות ח"כי 'דגל התורה', רבנים ואישי ציבור.





צלם חסידות סערט ויז'ניץ ועורך מגזין הציבור החרדי אהרן ברוך ליבוביץ, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו הערב בחיפה. לייבל'ה משגר מזל טוב ושולח את דייטש עם מתנה גדולה, בברטר כמובן.

לייבל'ה שולח את תנחומיו למקהלת 'האחים שפריי' מבני ברק וארה"ב, לרגל פטירת סבתם האשה החשובה מרת מרים שפריי ע"ה. שלא תדעו עוד צער. לייבל'ה צפה בחוש בשבת האחרונה עד כמה היו האחים במתח כל זמן התפילה בנדבורנה, לדעת מה שלום הסבתא, שהשיבה את נשמתה ליוצרה ביום שלישי.

פינת החידות:
מי הוא העיתונאי הבכיר שהתבטא בליל שישי האחרון "אני עם 700 עוקבים בטוויטר. עם קהילה כל כך גדולה שהולכת אחרי, אני לא יכול להרשות לעצמי לפרוש בשיא"...

איזה תיק יח"צ הביא דובר חסידות מפורסמת לעיתונאי ויחצ"ן לפני שנתיים. לטענתו, קיבלו צמד הזוכים המאושרים 20 אלף שקל ואפילו תודה רבה לא אמרו. האחרונים מצידם הגיבו השבוע כי 'התיק שהבאת פשט את הרגל, וקיבלנו רק מקדמה של עשר אלף שקל. אבל בתור פיצוי קח 100 שקל'. ומעשה שהיה כך היה...

איפה הסבו השבוע לארוחה בשרית מזינה מו"ל עיתון באנגלית, דובר ח"כ לשעבר, יחצ"ן פעיל בהווה, אשת המסתורין החרדית וכותב השורות?
דרעי שס קול ברמה סלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד