כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
חילוקי דעות קשים

מפגש סוער: עימות פיזי בין משפחות החטופים

עימותים פיזיים בין משפחות חטופים במהלך הפגישה עם קבינט המלחמה. הסיבה לכך: זרמים שונים במשפחות - בין אלה שתומכים בהמשך המבצע הקרקעי ובין הרוב שדורש את עצירתו

מפגש סוער: עימות פיזי בין משפחות החטופים
נתניהו מביט בתמונות החטופים צילום: לשכת ראה"מ

פגישה טעונה בין קבינט המלחמה לבין משפחות החטופים שהגיע אף לעימות פיזי בין בני המשפחות שחלקם תומכים בהשמך הלחימה ואחרים דורשים את עצירתה עד להשבת כל החטופים. נתניהו נשאל "האם תהיה מוכן להפסיק את הלחימה ולהחזיר את האסירים אתה מוכן לזה?".

נתניהו הגיב: "אני מבהיר מה קיים ומה לא קיים. אין בעולם המציאות עסקה של כולם תמורת כולם ודרישת הסף של החמאס זו האפשרות של הישרדות השלטון שלו כשהוא מבטיח שהוא יעשה את הנוחבה הזה עוד פעם ועוד פעם ואנחנו לא נסכים ואתם גם אתם לא, זה הנושא הראשון. יש עובדה מוכחת שהתמרון הקרקעי העוצמתי הוא זה שהוביל לשחרור החטופים שהצלחנו בעזרת השם להחזיר, והתמרון הוא המפתח להחזיר את השאר".

עוד אמר נתניהו: "המחויבות שלנו היא לכולם. לא לחלק, לא לנשים ולא לגברים, לא לצעירים ולא לקשישים, המחויבות היא לכולם והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות התמרון הקרקעי שאנחנו עושים וממשיכים לעשות. ברגע שתיווצר הזדמנות להביא את שאר החטופים אנחנו לא נחמיץ אותה. לא נחמיץ אף הזדמנות".

רה"מ אמר למשפחות: "את שואלת אז מה האסטרטגיה? מה תעשו?".

"אנחנו מול אויב אכזר, לא מעניין אותו שום דבר גם לא האנשים שלו. הכי אכזר בכדור הארץ. גם אתם לא הייתם רוצים שנחשוף בפניו את האסטרטגיה שלנו, מה שנגיד כאן הכל בסוף יצא החוצה. לא הייתם רוצים שנחשוף איך אנחנו פועלים ומחויבים בכל נימי נפשנו. לא רוצים שהחמאס ידע איך אנחנו עובדים כדי להביא אותם. כדי לעשות את זה אנחנו חייבים לשמור על עמימות מסוימת. לפני שאתן לחבריי להשיב - אתם עברתם ועדיין עוברים את הגיהנום הזה. האחריות שלנו היא להחזיר את כולם בלי יוצא מן הכלל ואנחנו גם נממש את האחריות הזו ונביא אותם הביתה".

למרבה הצער היו עימותים פיזיים בין משפחות חטופים לבין עצמם. הרקע לכך זרמים שונים במשפחות, בין אלה שתומכים בהמשך המבצע הקרקעי ובין הרוב שדורש עצירה.

הטונים בפגישת הקבינט עם החטופים עלו, הוחלפו קללות ודחיפות בין המשפחות השונות. אחת הנוכחות צעקה לעברם: "תראו מה קורה סביבכם, החמאס השיג את שלו, קרעתם את העם".

‏אליהו ליבמן אביו של אליקים שנחטף לעזה הותקף מילולית על ידי משפחות חטופים אחרות בפגישה עם קבינט המלחמה. ‏צעקו עליו שהוא שתול כי הודה על המאמצים שנעשו על ידי הממשלה.

 

בנימין נתניהו חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד