כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מספר הנהגים המורשעים הגבוה ביותר בישראל – ביישובים ערביים

עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להגביר את החינוך לבטיחות בדרכים בכל הגילאים במגזר הערבי ולהוסיף ניידות משטרה ביישובים הערביים בכדי להשיג את אפקט ההרתעה"

מספר הנהגים המורשעים הגבוה ביותר בישראל – ביישובים ערביים

נתונים מדאיגים על עברייני התנועה במגזר הערבי בישראל נחשפים: על פי נתונים חדשים של עמותת אור ירוק, נכון לשנת 2013, חמשת היישובים בהם מורשעים הכי הרבה נהגים הם יישובים ערבים.

על פי הנתונים, מבין היישובים המונים 10 אלפים תושבים ויותר, בחמשת היישובים לקיה, חורה, ג'סר א זרקא, תל שבע וכספיה, אחוז המורשעים בשנת 2013 מתוך המורשים לנהוג היה 28% בממוצע. כלומר, כמעט שליש מהנהגים ביישובים אלה הורשעו בעבירת תנועה כלשהי, יותר מפי 2 לעומת אחוז המורשעים הכללי באוכלוסיה.

עוד עולה מהנתונים המדאיגים, כי ביישובים אלה אחוז המורשים לנהוג ברכב משא הוא 35% - 57%, אחוז הגבוה משמעותית לעומת אחוז זה בכלל אוכלוסיית הנהגים בישראל, העומד על כ- 12%.

הכי הרבה מורשעים בעבירות תנועה בישראל- בלקיה
• ביישוב לקיה, 31.7% מתוך הנהגים הורשעו בעבירות תנועה, כל נהג הורשע בממוצע 1.47 פעמים.
• ביישוב חורה, 29.7% מתוך הנהגים הורשעו בעבירות תנועה, כל נהג הורשע בממוצע 1.47 פעמים.
• ביישוב ג'סר א זרקא 26.9% מתוך הנהגים הורשעו בעבירות תנועה, כל נהג הורשע בממוצע 1.31 פעמים.
• ביישוב תל שבע 26.1% מתוך הנהגים הורשעו בעבירות תנועה, כל נהג הורשע בממוצע 1.46 פעמים.
• ביישוב כסיפה 25.4% מתוך הנהגים הורשעו בעבירות תנועה, כל נהג הורשע בממוצע 1.49 פעמים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 106 בני אדם מהמגזר הערבי נהרגו מתחילת שנת 2014. בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ניתן לראות כי ישנה עלייה במספר ההרוגים: 106 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו בתקופה המקבילה בשנת 2013 בתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "מספר עבירות התנועה הגבוה במגזר הערבי צריך להוות תמרור אזהרה למדינת ישראל. בכדי לשנות מצב זה, המדינה חייבת להגביר את החינוך לבטיחות בדרכים בכל הגילאים במגזר הערבי ולהוסיף ניידות משטרה ביישובים הערביים וביציאות והכניסות מהם, בכדי להשיג את אפקט ההרתעה ולמנוע מהנהגים לבצע עבירות תנועה".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד