ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
השפעות הלחימה

החשש ממחסור בירקות: "החקלאים זועקים והייבוא בלתי נמנע"

מאז פרוץ המלחמה לפני כחודשיים עזבו העובדים הזרים והחקלאים ניצבים בפני שוקת שבורה | מנכ"ל רשת חנויות ויקטורי כתב לשר הכלכלה מכתב בו הוא כותב כי יש לקיים מבצע זריעה מהיר

החשש ממחסור בירקות: "החקלאים זועקים והייבוא בלתי נמנע"
צרכניה. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בצל החשש מפני התייקרות מחירי העגבניות נוכח הפגיעה בחקלאות שיצרה המלחמה, שיגר אייל רביד, מנכ"ל ובעלים של רשת ויקטורי, מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, בו הוא כותב כי יש לצאת למהלך מהיר של זריעה בכל הארץ במטרה להביא לכך שנוכל להמשיך ולאכול ירקות תוצרת ישראל.

במכתב הוא כותב כך: "הנדון: גסיסת החקלאות הישראלית - החקלאים זועקים והייבוא בלתי נמנע. מלחמת חרבות ברזל שנכפתה על מדינת ישראל, הביאה לכך ש-80%-90% מהעובדים הזרים בחקלאות ביישובי העוטף עזבו את הארץ. בעקבות עזיבתם, הירקות שנזרעו בחודש אוגוסט וספטמבר לא טופלו כראוי. בנוסף לכך, באוקטובר ונובמבר כמעט ולא נשתלו זרעים חדשים בשדות העוטף.

חקלאים איתם שוחחתי לאחרונה מדברים על אבסורד של ממש, אנחנו זועקים לסחורה, להם אין הזרעה ובקרוב הם יאלצו לייבא והחקלאות המקומית שלנו תהיה כולה תוצרת חוץ! אם לא נצא עכשיו למבצע זריעה ארצי - לא תהיה תוצרת ישראלית בחודשים הבאים. חד וחלק. החקלאים הם שומרי הגבולות שלנו, החובה לעבד את אדמות המדינה היא ערך עליון".

עוד הוא ממשיך וכותב כי "זה עניין של ימים ספורים עד שנרגיש את המחסור הגדול בירקות (ובעיקר עגבניות), כאשר בתוך שבועות ספורים מרבית התוצרת על המדפים תהיה מיובאת - מחוסר ברירה! אנו ניצבים בפני אתגר לאומי חשוב ביותר - חוסנה הכלכלי של המדינה, הצלת החקלאים שומרי הגבולות שלנו בעוטף ומחסור חסר תקדים בירקות.

אני מזמין אותך לסיור איתי ופגישה עם חקלאים בשדות העוטף, ופונה אליך להתגייס למשימה הבהולה ולהוביל את מציאת העובדים שיעזרו לחקלאים ברחבי המדינה. הפתרונות פשוטים - המכללות שובתות וניתן להיעזר בסטודנטים, ראינו כיצד המגזר החרדי נכנס מתחת לאלונקה, תנועות הנוער מגויסות גם הן למאמצים הלאומיים וישנם פתרונות רבים נוספים. חקלאים איתם שוחחתי אמרו כי כ-500 ידיים עובדות ברצף למשך לפחות 30 יום בשלב הראשון נדרשות באופן מידי ובהול. "אם אנחנו רוצים שבחורף הקרוב נגיש עגבניות, חצילים, מלפפונים, פלפלים וקישואים תוצרת הארץ - אין לנו זמן מיותר לבזבז. האסון התזונתי כחול- לבן כבר כאן".

תוצרת חקלאית מלחמת חרבות ברזל משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד