כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קורע לב

אביו של יאיר שנפל בעזה: "מנחם אותי שזה מאש כוחותינו"

יאיר נפוסי הי"ד נהרג לפני כחודש מאש צה"ל בקרב בתוככי רצועת עזה | אביו אומר בראיון כי זה "מנחם שהכוחות האלה פעלו להגנת ישראל"

אביו של יאיר שנפל בעזה: "מנחם אותי שזה מאש כוחותינו"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

סמ״ר יאיר ניפוסי בן 20, מעדי, לוחם בגדוד 101, חטיבת צנחנים, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בצפון רצועת עזה. אביו, משה, אמר בראיון ל-Ynet "יותר קל לי לחשוב שהוא נפגע מטעות של אנשים שעובדים מסביב לשעון". עוד סיפר "יאיר נכנס לרצועה יומיים אחרי שהודיע לנו שהוא מנתק טלפון. בגלל שהוא היה צלף ציוותו אותו לפלוגה נוספת מהגדוד, והם התקדמו ונכנסו מכיוון בארי לרצועה. באיזשהו שלב היו יריות ומרגמות על הכוח, והם העלו כלי טיס בלתי מאויש שדאג לאבטח אותם ולזהות את האויב".

אלא שמה שקרה הוא שמשום מה המפעיל של כלי הטיס חשב שהצוות בו היה יאיר כצוות אויב "זה עבר את כל הבדיקות של חיל האוויר, והוחלט שזה אויב. הוא בעצם נורה מירי כוחותינו, זה מה שאנחנו יודעים. כשמדברים על ירי דו-צדדי זה משהו קצת שווה כוחות. זאת אומרת חייל בטעות יורה על חייל. פה זה 'לא כוחות', כמו שאומרים. הוא לא יכול להתמודד מול זיק.

דיברתי עם אנשים שביקרו אותי פה ואמרתי שבאיזשהו מקום מנחם אותי שזה מאש כוחותינו, שהבחורים שהיו באותה תקיפה פעלו לטובת ישראל, לטובת עם ישראל, לטובת החיילים האלה. הם בסופו של דבר טעו, אבל המטרה שלהם ברורה לי – הם ניסו להציל את הכוח מירי של נ"ט. היה מידע שיש כוח של מחבלים שזוממים את זה, וזה הסתדר להם לפי ההתרעות".

 

חיילים ירי קרב יריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד