ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מצבה הכלכלי של המוסדות

הרבי זימן אסיפת חירום בהתראה קצרה וגויסו מיליוני שקלים

באירוע שכונס בהודעה קולית ביום ראשון, הגיעו אמש בהתראה של יממה, מאות חסידים לזימון מיוחד שביקש הרבי מקרעטשניף. בבית המדרש הגדול בקרית קרעטשניף ברחובות. שם האזינו לדברים מהרבי עצמו ששיתף את הציבור במצב הכלכלי של המוסדות

הרבי זימן אסיפת חירום בהתראה קצרה וגויסו מיליוני שקלים
הרבי מקרעטשניף צילום: שוקי לרר

באסיפה שזומנה תוך שעות ספורות בקרית קרעטשניף ברחובות, כאשר הנאספים לא יודעים את סיבתה, גויסו למעלה מ-6 מיליון שקלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הכל החל בשנתיים האחרונות כאשר הממשלה לא הכניסה את מוסדות המוכש"ר לתקציב זהה למוסדות רשתות החינוך העצמאי ובני יוסף, כמו גם ההעברות התקציביות שבוצעו בצורה חלקית לאור הלופים של הבחירות החוזרות והנשנות, זאת לצד גידול בהוצאות ובתלמידים, החלו במוסדות קרעטשניף לצבור גרעון חודשי, עד שלקראת חודש זה נוצר החשש כי לא ניתן יהיה לשלם את משכורות מאות העובדים במוסדות החינוך של החסידות ובהם: ת"ת, ישיבה קטנה וגדולה, סמינר, כוללים לאברכים ועוד, זאת לראשונה מזה 15 שנים, כאשר גם בתקופות הקשות ביותר הצליחו מוסדות קרעטשניף לצלוח את הזמנים ולהיות מהמוסדות היחידים ששילמו את המשכורות במלואם ללא שום עיכוב.

לאור זאת, הכניסו עסקני החסידות את האדמו"ר מקרעטשניף בסוד העניין, שהחליט לקיים מספר צעדים על מנת להציל את המוסדות.

באירוע שכונס בהודעה קולית ביום ראשון, והתקיים אמש יום שני, הגיעו בהתראה של יממה, מאות חסידים לאסיפה מיוחדת שזימן הרבי, והתקיים בבית הכנסת הגדול בקרית קרעטשניף ברחובות.

המשתתפים האזינו למשא הקודש ודברים חוצבים להבות אש מפי האדמו"ר ששיתף את הציבור כי אחרי 15 שנה שבהם לא חיסרו אפילו משכורת אחת ממאות העובדים כעת, נוצר גרעון עצום שמשמעותו שאין לשלם משכורות. הרבי הכריז על מהלך שבו ביקש ממי שיכול לתת 30 אלף שח, (ניתן גם באמצעות הלוואה שכל אחד ייקח מבנק פאגי שנתן את האופציה) וכך ניתן יהיה לגשר על הפערים ולצאת לדרך חדשה.

זאת לצד הנהלה חדשה למוסדות שמונתה, ועליה נמנים עסקנים שיש להם ניסיון רב בניהול מוסדות. על חברי ההנהלה החדשים נמנים העסקן הרב שלמה קוסטליץ מבני ברק, העסקן מרדכי שטרן, בנו של הרב שמואל שטרן מברסלב ומנאמני בית קרעטשניף, לצד חברי הנהלה נוספים ובהם: יעקב הומינר הבעלים של חברת 'גלורי', משה שפיצר מנהל הת"ת, והעסקן יצחק הרטמן.

ואכן, מרבית המשתתפים, שכאמור הגיעו לאסיפה ללא ידע מקדים על הנאמר בו, חתמו על אתר על טופס התחייבות שהוגש לאדמו"ר, וגויסו על המקום למעלה מ-6 מיליון שקל.

"מדובר במעשה חסר תקדים בהיקפו. חסידות שמצליחה לגייס באירוע בודד ללא שום הכנה וללא שום הוצאות ופרסום, מיליוני שקלים. זה מעיד על הקשר המיוחד של החסידים לרבם" אמרו גורמים המעורים בתחום גיוס הכספים.

חסידות קרעטשניף רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד