כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הניצול הציני של גנץ

נתניהו במסיבת העיתונאים: "רק צה"ל יכול לדאוג שעזה תישאר מפורזת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ עורכים מסיבת עיתונאים. נתניהו: "עזה חייבת להיות מפורזת, ורק כוח אחד יכול לדאוג לכך - צה"ל". גלנט: "יש רק דרך אחת להצדיק את הקורבן - הניצחון". גנץ בפניה פוליטית לנתניהו: "עצור את התוספות התקציביות" | ההצהרה המלאה

נתניהו במסיבת העיתונאים: "רק צה"ל יכול לדאוג שעזה תישאר מפורזת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ ערכו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת, ברקע התרחבות התמרון הקרקעי. 

בפתח ההצהרה אמר ראש הממשלה: "השבוע נדליק נר ראשון של חנוכה, לוחמינו ידליקו אור בחושך בסמטאות עזה, רחובות סג'אעיה, בקני הטרור של חאן יונס. האורות יבקעו יחד כאור גדול מתוך האפלה, לוחמינו הם דור המשך של המכבים. כמו אז, הם נלחמים באומץ, בגבורה עילאית ונחושה והיום כמו אז נתפלל יחד לשלומם".

נתניהו התייחס לדאגת משפחות החטופים ואמר: "אני שותף מלא לדאגה של המשפחות, אני מבין את חוסר הוודאות. הקושי בלתי-נסבל, אמרתי שאנחנו לא חוסכים שום מאמץ להחזיר את יקיריהם. זאת אחת ממטרות העל. יש מפעל מודיעיני עצום שעוסק רק בזה, סביב השעון. אנחנו עובדים בשיקול דעת ואחריות להשיב את כל חטופינו בשלום, ואני אומר כולם - חיילות וחיילים, צעירים וצעירות, אזרחים. בכל החלטה השבת חטופינו עומדת לנגד עינינו".

עוד אמר נתניהו: "נילחם עד לניצחון, עד שנשלים את כל יעדינו - השבת חטופינו, חיסול חמאס והבטחה שעזה לא תהווה סכנה עבורנו. ביום שאחרי, עזה חייבת להיות מפורזת. יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לפירוז הזה והכוח הזה הוא צבא ההגנה לישראל, שום כוח אחר לא יכול להיות אחראי לכך, לא אהיה מוכן לשום הסדר אחר".

על יחסיו עם השר גלנט אמר נתניהו: "אני והשר גלנץ פועלים בשיתוף פעולה מלא, בקבינט המלחמה, בקבינט המורחב וגם בישיבות הממשלה כדי להביא לתוצאות שהגדרנו. אנחנו עושים את זה לדעתי בצורה מיטבית".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "לצערנו, במלחמה יש גם מחירים והם כבדים, כבדים מאוד. כל אחד ואחת מהנופלים הם אנשים יקרים למשפחותיהם, לחבריהם ולנו כאומה וכמערכת ביטחון. רבים מהם מוכרים לי באופן אישי, כמפקדים, או כבנים של. אני מסתכל וכואב אבל אני אומר להם ולמשפחות - יש דרך אחת להצדיק את הקורבן - ניצחון חד ומדויק. להכות את ארגון חמאס ולהשיב את החטופים אל ביתם".

גלנט הוסיף: "עברו חמש יממות מאז החל התמרון, עברנו מצפון הרצועה לדרום הרצועה, המכות הן קשות והתוצאות מרשימות. מחבלי חמאס מבינים היום היטב - אין מי שיבוא לעזרתם. לא תישאר מסגרת גדודית אחת שתהיה מסוגלת להוות איום משמעותי, נפרק אותן אחת אחרי השנייה. אין לנו לגיטימציה להפסיק".

בהתייחסו לסוגיית החטופים אמר: "כל יום וכל לילה חיילי צה"ל, יחידות מיוחדות ויחד עם שב"כ נמצאים בכל מקום שאולי יש בהם חוטפים. השבתם זו חובה שלנו כמדינה, זו חובה אישית שלי כשר ביטחון".

יו"ר המחנה ממלכתי השר בני גנץ אמר: "אנחנו ממשיכים ומרחיבים את התמרון ברצועת עזה, וכפי שהבטחנו – שום דבר לא יעצור אותנו. היו שחשבו שהחמאס ימנע את חידוש הלחימה, או שאנחנו נימנע ממנה, ואנחנו מוכיחים שרק ישראל תקבע את עתידה. נפעל כמה שנצטרך, ובכל מקום שנידרש - בדרום וגם בצפון. נעשה זאת תוך שאנחנו מקשיבים לידידותנו, ועושים מה שנכון למדינת ישראל.
היום קיימנו מפגש מורכב, כואב וחשוב עם משפחות החטופים ובהם חטופים ששבו. אנחנו כקבינט מחויבים להשאיר את הדלת פתוחה 24/7 למשפחות האלו. לכולן. אנחנו מנהלים מאמץ אדיר כדי להביא לשחרור החטופים. משימה שמתקיימת במאמץ של צוות גדול, ושל מדינה שלמה. כשאני רואה את השבים שנאבקים למען החזרת החטופים שבעזה, אני נפעם. ההירתמות שלהם היא שיעור בעוצמתה של החברה הישראלית ובערבות הדדית".
גנץ ניצל באופן ציני את ההצהרה הביטחונית ופנה לראש הממשלה פעם נוספת וקרא לו לקצץ בכספים הקואליציוניים: "אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואימניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר, לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה".
מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ יואב גלנט שידור חי הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד