ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עדכונים שוטפים

אש ללא הפסקה ברצועה: "הורגים מחבלים בקרבות פנים אל פנים"

כוחות צה"ל ממשיכים להילחם גם בדרום הרצועה ומתקדמים למרכז חאן יונס - המעוז המשמעותי של חמאס בעזה. שבעה לוחמים נהרגו ביממה האחרונה | דובר צה"ל: "אנחנו הורגים מחבלים בקרבות פנים אל פנים" | נתניהו: "אנחנו נלחמים עד הסוף, עד לניצחון המוחלט" | עדכונים שוטפים

אש ללא הפסקה ברצועה: "הורגים מחבלים בקרבות פנים אל פנים"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

שבעה לוחמי צה"ל נפלו ביממה האחרונה בקרבות העזים שמתנהלים ברצועה, במסגרת ההתקדמות ללב חאן יונס - המעוז המשמעותי של חמאס בעזה. "כוחות צה"ל מתקדמים בפירוק היכולות הצבאיות של חמאס", אמר הערב דובר צה"ל. "כשכוחותינו נעים בשטח ומטהרים אותו, עולים גם מחבלים מפירים - אנחנו הורגים מחבלים בקרבות פנים אל פנים". הפלסטינים דיווחו גם היום על תקיפות מאסיביות בצפון הרצועה ובדרומה ועל עשרות הרוגים כתוצאה מהן. אזעקות נשמעו מספר פעמים בקרית שמונה והסביבה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. רקטות נורו מעזה לעבר גוש דן, רסיסים נפלו בתל אביב וכתוצאה מכך צעיר נפצע באורח קל. 

כל העדכונים:

00:20 - דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לניטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר.

22:13 - נתניהו על הכנסת הדלקים: "אנחנו שומרים על התנאים ההומניטאריים המינימאליים כדי לקיים לחימה. חזרנו ל-2 משאיות ביום זה המינימום שבמינימום. אנחנו מקיימים מדי יום הערכת מצב ומחליטים בהתאם למצב בשטח".

22:09 - ראש הממשלה נתניהו לעיתונאים: "לא עמדנו באחריות של שמירה על הבטחון, כולם יצטרכו לתת תשובות כולל אני אחרי המלחמה. אני אמשיך להנהיג כדי להגיע ליעדים שהצבנו. לא צריך לתת לחמאס את מה שהוא רוצה (התפטרות)".

21:58 - ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים על הכנסת הפועלים הפלסטינים: "יש הערכות של גורמי הביטחון שהאבטלה הגואה בזירה הפלסטינית ביו"ש עלולה להביא להתלקחות זירה נוספת. זה יעבור לדיון בפני הקבינט - ונחליט".

21:45 - נתניהו משיב לגנץ: "התקציב שלנו מכסה את צרכי המלחמה, נביא תקציב המשך".

21:40 - גנץ לשאלת עיתונאים: "אני מבקש מכולם לא להשתמש במושג אלימות מתנחלים, כי זה לא מייצג את תושבי יהודה ושומרון. יש יישובים ש-80% מהגברים נמצאים בחזית - יש אלימות של קיצונים".

21:38 - נתניהו לשאלת עיתונאים: "השר גלנט ואני פועלים בשיתוף פעולה מלא".

21:34 - השר גנץ מנצל את מסיבת העיתונאים ופונה לראש הממשלה נתניהו לקראת ההצבעה מחר על התקציב המתוקן: "עוד לא מאוחר לבטל את התוספת התקציבית ב-2023. ברגעים כאלה נבחנת מנהיגות ועלינו לגלות אותה".

21:33 - בהצהרתו אומר גנץ: "אין חטוף שחשוב יותר או פחות מהאחר. האחריות שלנו לכולם. כל הזדמנות מבצעית או מדינית - תמומש".

21:32 - השר בני גנץ בהצהרתו לצד נתניהו וגלנט: "רק ישראל תקבע את עתידה. נעשה זאת תוך שאנו מקשיבים לידידותנו, אבל נעשה מה שטוב לנו". עוד אמר: "אנחנו מרחיבים את התמרון ברצועת עזה. שום דבר לא יעצור".

21:30 - גלנט בהצהרה: "שואלים אותי אם יש לנו לגיטימציה ואני אומר, אין לנו לגיטימציה להפסיק, יש דבר לגיטימי אחד - לחסל את החמאס".

21:27 - גלנט: "לא תישאר מסגרת גדודית אחת שתהווה איום משמעותי, נפרק אותן אחת אחרי השנייה". עוד אומר שר הביטחון: "עברנו בעוצמה רבה מצפון הרצועה לדרום הרצועה. המכות הן קשות". לדבריו, "אני יודע שהלוחמים לא עוזבים אף מנהרה אף מחסן טילים - הם משמידים כל מקום".

21:23 -  שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לצד נתניהו: "חמאס הולך ומאבד שליטה. התוצאות מרשימות מאוד ומדויקות מאוד".

21:21 - נתניהו: "אנחנו נלחמים עד הסוף, עד לניצחון המוחלט". לדבריו, "עזה חייבת להיות מפורזת, ורק כוח אחד יכול לדאוג לכך - צה"ל".

21:20 - נתניהו: "לוחמנו מרחיבים את הפעילות הקרקעית נגד חמאס, האדמה רעדה בחאן יונס ובג'אבליה. אין מקום שאנחנו לא מגיעים אליו".

21:18 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "עד כה חיסלנו כמחצית מהמג"דים של חמאס".

21:16 - נתניהו בהצהרה: "השבת כל חטופינו מעזה - אחת משלוש המטרות שלנו".

20:58 - עוד אומר דובר צה"ל: "138 חטופים וחטופות מוחזקים בעזה - הגדרנו את אחד הנעדרים כחטוף. לא אחראי לדבר על מידע לא מדויק בנוגע לחטופות".

20:56 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: "אנחנו בקרבות פנים אל פנים עם מחבלים. אנחנו ממוקדים בעזה, אבל במאמץ מתמשך בצפון".

20:48 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד יוצא דופן של מפקדי החמאס שחוסלו - במנהרת טרור >> צפו

20:31 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה: 138 חטופים עדיין מוחזקים בעזה.

19:32 - תיעוד מבהיל > רסיס ענקי נופל סנטימטרים משני נערים שצועדים בתל אביב.

19:30 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "נתניהו לא הצליח לחלץ תמונה של ניצחון מדיני או צבאי כבר 60 יום. לא יתקיים משא ומתן, אלא אם תיפסק הלחימה בעזה, ונטיל על נתניהו אחריות על חייהם של החטופים".

18:30 - שבעה ביממה האחרונה - הותר לפרסום: עוד שני לוחמים נפלו בלחימה בעזה.

- רס"ר (מיל') מתן דמארי, בן 31, מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש (215), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- רס"ר (מיל') עילי אליהו כהן, בן 23, מבית נחמיה, לוחם בגדוד 7008, שבעוצבת 'חצי האש' (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:03 - מטח נרחב לעבר אשדוד והעוטף.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד