כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מלחמת ישראל - חמאס

האיחוד האירופי עומד בפני "סיכון עצום" של התקפות טרור

המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה מגבירה את סכנת הטרור באיחוד האירופי, כך לפי נציב הפנים של הגוש האירופי. האזהרה מגיעה לאחר שתייר גרמני נהרג בפיגוע בפריז. "המלחמה בעזה והטרור של חמאס גורמים למצב הזה"

האיחוד האירופי עומד בפני "סיכון עצום" של התקפות טרור
משטרת צרפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדינות החברות באיחוד האירופי עומדות בפני "סיכון עצום להתקפות טרור" במהלך עונת החגים הלועזיים בשל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, כך אמרה נציבת האיחוד האירופי לענייני פנים, אילבה ג'והנסון.

בנאום לקראת פגישה של שרי הפנים של האיחוד האירופי בבריסל, התייחסה ג'והנסון לפיגוע דקירה איסלאמי בשבת בפריז, שם נהרג תייר גרמני אחד ושני בני אדם נפצעו. על פי הדיווחים, התוקף נשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש) והביע זעם על מותם של מוסלמים בעיקר באזורים פלסטיניים. הוא גם היה תחת מעקב פסיכולוגי צמוד בשל בעיות נפשיות.

"עם המלחמה בין ישראל לחמאס והקיטוב שהיא גורמת בחברה שלנו, עם עונת החגים הקרובה, קיים סיכון עצום לפיגועי טרור באיחוד האירופי", אמרה ג'והנסון.

"ראינו את זה קורה לאחרונה בפריז, למרבה הצער, ראינו את זה גם קודם לכן", הוסיפה ג'והנסון. היא לא סיפקה פרטים על מידע שהוביל לאזהרתה.

ג'והנסון הודיעה ​​שהאיחוד האירופי יעמיד 30 מיליון יורו נוספים ל"הגנה על למשל מקומות פולחן".

שרת הפנים הגרמנית, ננסי פאסר, אמרה כי המתקפה בשבת בפריז מדגישה "עד כמה חריף ועד כמה חמור האיום הנשקף מהטרור האיסלאמיסטי כרגע באיחוד האירופי".

"המלחמה בעזה והטרור של חמאס גורמים למצב הזה", אמרה. "הסכנה לאמוציונליזציה נוספת ולהקצנה של האסלאם היא גבוהה".

"אנחנו צריכים לפקוח עין במיוחד על האיומים האיסלאמיסטיים כרגע ולעבוד יחד עם מדינות שכנות כדי להילחם בתעמולה האיסלאמיסטית", הוסיפה פאסר.

חמאס טרור האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד