כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יריות נורו לעבר הבית

שוחררו בעסקה עם חמאס וחוששות מעתידן: אחת נזרקה מהטכניון

חלק מהערביות הישראליות ששוחררו בעסקה עם חמאס שילמו מחיר על שילובן בעסקת שחרור של חמאס. יריות נורו סמוך לביתה של אחת מהן, והטכניון בחיפה גירש את אחת הנשים שלמדה מדעי המחשב

שוחררו בעסקה עם חמאס וחוששות מעתידן: אחת נזרקה מהטכניון
מחבלים בכלא צילום: WISSAM NASSAR / FLASH 90

בין 240 האסירים והעצורים הפלסטינים ששוחררו במהלך הפסקת האש בין ישראל לחמאס היו 15 נשים אזרחיות ישראל.

רובן נעצרו לאחר המתקפה ב-7 באוקטובר בגין פוסטים ברשתות החברתיות בשל הזדהות עם ארגון טרור. אף אחת מהם לא הורשעה, וכולן מלבד אחת התנגדו להשתחרר במסגרת העסקה, והעדיפו להגן על עצמן בבית המשפט, כך לפי עורכי דין המעורבים בתיקים.

אבל בסופו של דבר, אותן 14 מתוך ה-15 שוחררו בניגוד לרצונן, אמרו עורכי הדין, עכשיו הן חוששות להיות מזוהות עם חמאס.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי חלק מהנשים כבר שילמו מחיר על שילובן בעסקת שחרור של חמאס. יריות נורו סמוך לביתה של אחת מהן, והן חוששות שהן עלולות להיות מותקפות ברחוב.

העיתון דיווח כי הטכניון בחיפה, גירש את אחת הנשים, שלמדה מדעי המחשב. "זה מאוד ברור, מי ששוחרר במסגרת עסקה עם חמאס לא יכול ללמוד כאן", אמרה דורון שחם, דוברת האוניברסיטה.

"כתבתי שמרשתי לא רוצה להשתחרר בעסקה עם חמאס", אמר אחמד מסאלחה, עורך דין המייצג את אחת הנשים. "להיות מתויג כמזוהה עם חמאס זה יותר גרוע מכל עונש שבית המשפט היה נותן".

אחת הנשים, שדיברה בעילום שם, אמרה כי היא נעצרה בגין פוסטים שהמשטרה הודיעה כי היה בהן אהדה לחמאס. במהלך חקירתה, היא אמרה למשטרה כי היא מתנגדת לחמאס וכי היא מתנגדת לכל הרג של אזרחים. מספר שבועות לאחר מכן, היא שוחררה ורק לאחר שהגיעה הביתה נודע לה שהיא נכללה בעסקה של חמאס.

"כל הזמן חשבתי, 'איך אני יכולה לשכנע אנשים שאני לא תומכת בחמאס אחרי שהייתי חלק מההסכם הזה?'", אמרה.

 

אסירים ביטחוניים חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד