כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מסר נפשו

גדולי ישראל במכתב לחיזוק תקנת הגרי"ג למנוע רפיון בחנוכה

גדולי ישראל מהציבור הליטאי קוראים לחזק את ימי החנוכה בלימוד תורה ולא לצאת לחופש כפי שזעק על כך כל השנים מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל שעולם התורה נמצא בתוך השנה להסתלקותו. " מסר נפשו על חיזוק לימוד התורה בימי החנוכה, שכידוע הוא זמן רפיון". המכתב המלא 

גדולי ישראל במכתב לחיזוק תקנת הגרי"ג למנוע רפיון בחנוכה
הגרי"ג אדלשטיין בהדלקת הנר הראשון צילום: שוקי לרר

מכתב דרמטי שכתבו השבוע גדולי ישראל להמשיך את מורשתו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל לחזק את לימוד התורה בחנוכה ולא להרפות חלילה, ובפרט שכעת זה זמן מלחמה.

את המכתב יזם חתנו של ראש הישיבה זצ"ל הגאון רבי דוד לוי הממלא את מקומו בראשות ישיבת פוניבז', על המכתב חתמו גדולי הדור וראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לצד הגר"ד לוי. על המכתב חתום גם באופן חריג המשגיח רבי דן סגל שהצטרף וחתם על המכתב.

בין החתומים על המכתב גדולי ישראל ובראשם זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ראש הישיבה הגר"ד לנדו, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, הגרמ"י שלזינגר ר"י קול תורה, הגר"צ דרבקין והגר"י הקר ראשי ישיבת גרודנא באר יעקב, הגר"ב ויסבקר ר"י בית מתתיהו, הגר"א לוי ר"י שכר שכיר, הגר"א פילץ ר"י תפרח, הגרא"י קוק ר"י מאור התלמוד, הגר"ש שטיינמן ר"י ארחות תורה והגרא"י פינקל ר"י מיר. 

במכתב כותבים גדולי ישראל: "לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם, שלו' ורב ברכה. הנה מתקרבים ובאים ימי החנוכה, שכידוע בימים האלו הייתה סייעתא דשמיא מיוחדת שנתבטלה הגזירה, וזכו לעסוק בתורה ולקיים מצוות, בזכות שמסרו את נפשם. והנה אנו בתוך שנת האבל על רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זללה"ה אשר מסר נפשו על חיזוק לימוד התורה בימי החנוכה, שכידוע הוא זמן רפיון, למרות שבימים אלו יש חיוב יותר גדול לעסוק בתורה כפי שהביא רבינו זיע"א במכתבו את דברי הרמח"ל "שכל תיקון שנתקן ואור גדול שהאיר בזמן מהזמנים, בשוב תקופת הזמן ההוא יאיר אור מעין האור הראשון, ותחודש תולדת התיקון ההוא במי שקיבלו" ואם כן בחנוכה חוזרת ההשפעה של תורה ומצוות, והוא זמן המסוגל יותר מכל השנה להצלחה בתורה וגם לקיום המצוות בשלמות. ויש בו חיוב גדול לעסוק בתורה".

"לכן ראוי מאוד, במיוחד השנה, שנת פטירתו של אותו צדיק זיע"א, ובמיוחד בעת הזו שהיא עת מלחמה, להרבות בתורה, וחבל על כל רגע שמפסידים מתורה בימים אלו. ומן הראוי להוסיף עוד ועוד בלימוד התורה בימי החנוכה, בהוספת סדרי לימוד בישיבות, בכוללים וביחידים, וח"ו שלא יהיה רפיון בלימוד התורה בימים האלו".

"וכפי שכתב מרן זיע"א במכתבו בשנה שעברה, שפשוט שאין לבטל את הזמן בימים אלו באירועים שאין ראוי לבן תורה להשתתף בהם. ואנו מקווים שבמוסדות התורה ימשיכו בעסק התורה כמו שצריך, ויתחזקו בסדרי לימוד מיוחדים. ומי שהוא בר דעת וחכם יבין כמה יכול להגיע לדבקות בתורה בימים אלו, כפי שכתב השל"ה הקדוש כי "הימים הקדושים האלו ראויים ביותר להתמדת התורה מבשאר ימים". וזכות זו תעמוד לנו להגנה על כל עם ישראל, ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן".

 

חנוכה הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד