כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ימים לפרוץ המלחמה

סקר מרתק: מהי מידת האמון של העזתים בחמאס

ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה, נשאלו כמה מאות עזתים אודות שלטון חמאס. בין הממצאים הבולטים: מחצית מהתושבים מעוניינים בדמוקרטיה ורואים בחמאס כאחראים לסבלם | ניתן להעריך שהנתונים השתנו לטובת חמאס למרות ההרס והחורבן

סקר מרתק: מהי מידת האמון של העזתים בחמאס
עזתים מתפנים דרומה צילום: Atia Mohammed/Flash90

סקר שנערך ימים ספורים לפני המלחמה בעזה הציג סלידה כללית של תושבי עזה משלטון חמאס, מטעמים פנימיים, מבלי שנשאלו על יחס לישראל. 

לפי אותו סקר שפורסם במסגרת מאמר במגזין Foreign Affairs האמריקני, ל-67% אין אמון כלל או אין הרבה אמון בשלטון חמאס. כ-80% העידו שחמאס לא מגיב בכלל או מגיב מעט לצרכים של תושבי עזה. 72% חשבו שיש מידה גדולה או בינונית של שחיתות בשלטון. קצת יותר מ-20% סברו כי אין אפשרות להשפיע כלל על מדיניות חמאס וכ-17% סברו שהדרך לכך היא קשרים אישיים.

על רקע השלטון הלא דמוקרטי ב-17 השנים האחרונות, 48% מהעזתים אמרו שהם מעדיפים דמוקרטיה על פני כל צורה אחרת של ממשל. כמו כן, הייתה קיימת תפיסה שחמאס הוא האחראי לסבלם של תושבי עזה. 31% זיהו את חמאס כאשם בחוסר הביטחון התזונתי בעזה, 26% האשימו את עליית המחירים ורק 16% האשימו את הסנקציות שהטילו גורמים מבחוץ (ישראל).

הסקר נערך בשיתוף של Arab Barometer, גוף שעורך סקרים ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, מכון החקרים לסקרים ומדיניות של חליל שקאקי בתאריכים 28.9-8.10 בקרב 399 תושבי עזה. פנים אל פנים באמצעות נציגים בעזה.

כותבי המאמר הדגישו כי מדובר בסקר שנערך טרם המלחמה וכי לאור ניסיון העבר מבצעים בעזה מעלים את רמת הפופולריות של חמאס בקרב התושבים.

 

מלחמת חרבות ברזל סקר דעת קהל סקר שביעות רצון עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד