כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הפרקליטות דורשת לעצור את קרויס עד תום ההליכים

בדיון שמתקיים כעת בבית המשפט דורשת הפרקליטות שלא לשחרר את בנו של יואליש קרויס החשוד בתקיפת רב משטרת מחוז ירושלים

הפרקליטות דורשת לעצור את קרויס עד תום ההליכים

לבית משפט השלום בירושלים הובא בשעות הצהריים (ה') דוד נח קרויס בן ה-19, שנעצר בתחילת השבוע במעצר מתוקשר שלווה בהשלכת רימוני הלם במאה שערים. הפרקליטות דורשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, לפני כחודש הותקף רב משטרת מחוז ירושלים, הרב אליהו חרל"פ, בעת שהגיע להתפלל מנחה בשטיבלאך בשכונת מאה שערים. התוקפים דחפו את הרב שהיה לבוש במדי משטרה אל מחוץ לבית הכנסת, לקחו לו את הכיפה, בעטו בו ובפניו, התיזו עליו מים וקראו לו "חרד"ק, נאצי, הסתלק מפה".

השבוע ביום ראשון, פשטו כוחות יס"מ של משטרת ירושלים על שוק מאה שערים, לאחר שהתקבל מידע לפיו החשוד דוד נח קרויס נמצא בבית סבו. "הכוחות הגיעו לשכונה ופנו ישירות לעבר בית הכנסת טשורטקוב שבלב השוק של מאה שערים", סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'. "כאשר הכוחות הגיעו הוא ניסה להימלט, במהלך המרדף אחריו יודו לעבר השוטרים אבנים וחפצים והם עשו שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המתפרעים". לאחר זמן מה הוא נעצר.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


בדיון שהתקיים ביום שני השבוע, למחרת יום המעצר, השופטת מרים קסלסי לא נעתרה לבקשת פרקליטו לשחררו למעצר בית, והאריכה את מעצרו בארבעה ימים - עד היום (ה'). "המשיב שתק בחקירתו ונכון הדבר שזו זכותו הבסיסית, יחד עם זאת, יש בה כדי להכביד על החקירה", נימקה השופטת.

כאמור, היום הובא קרויס בשנית לבית המשפט, לאחר שפרקליטות מחוז ירושלים הגישה הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב האישום. הפרקליטות גם דורשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עורך דינו של קרויס הגיב ואמר: "מרשי מכחיש כל קשר לאירוע, מדובר ככל הנראה בהרבה מהומה על לא מאומה. מה שציירה המשטרה כתקיפה, מתברר שככל הנראה נפלה לו הכיפה, ואולי היה מישהו שבעט בו, אך אין קשר למרשי שהוא בגיל קרוב לקטין, וללא עבר פלילי".
ישראל קרויס תקיפת הרב חרלפ מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד