כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חרפה אקדמאית

נשיאות האוניברסיטה תומכות בחופש ביטוי מסית שקורא לרצח העם היהודי

נשיאות האוניברסיטאות הנחשבות בעולם נתנו לגיטימציה לאנטישמיות וסרבו לומר שקריאה לרצח יהודים נוגדת את כללי האוניברסיטאות שלהן

נשיאות האוניברסיטה תומכות בחופש ביטוי מסית שקורא לרצח העם היהודי
שומרים מפטרלים בפלטבוש למנוע התקפות האנטישמיות צילום: באדיבות המצלם

נשיאי האוניברסיטאות של הרווארד, ופנסילבניה ו-MIT מצאו את עצמן מתמודדות עם שאלה פשוטה אך בולטת של חברת הקונגרס אליס סטפניק במהלך שימוע בקונגרס ביום שלישי, ותגובותיהם היו לא פחות מאשר מחרידות.

חברת הקונגרס אליס סטפניק תשאלה ישירות את נשיאי האוניברסיטה לגבי עמדתן על הצהרות הדוגלות ברצח עם של העם היהודי. למרות פניות חוזרות ונשנות, נשיאי האוניברסיטה לא אמרו שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות.

סטפניק שאלה את כל אחד מנשיאי האוניברסיטה אם קריאה לרצח עם נגד יהודים מפרה את מדיניות הבריונות או ההטרדה בקמפוסים שלהם.

"אם הנאום הופך להתנהגות, זה יכול להיות הטרדה", אמרה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל וסרבה לגנות את הקריאות.

סטפניק, בוגרת הרווארד, שאלה את הנשיאה קלודין גיי: "האם את מאמינה שסוג כזה של דברי שנאה מנוגדים לקוד ההתנהגות של הרווארד או שזה מותר בהרווארד?".

"זה מנוגד לערך של הרווארד, אבל יש לנו מחויבות לחופש הביטוי אפילו של דעות מעוררות התנגדות, פוגעניות, מעוררות שנאה", ענה גיי בלי בושה.

נשיאות האוניברסיטאות הנחשבות בעולם נתנו לגיטימציה לאנטישמיות וסרבו לומר שקריאה לרצח יהודים נוגדת את כללי האוניברסיטאות שלהם.

ממשרד החוץ נמסר: "זהו רגע מסוכן ועצוב. אבסורד שדווקא מקומות שאמורים להיות מגדלור מוסרי הפכו להיות בית גידול לשנאה. כל אמריקאי שמאמין בערכים עליהם נוסדה ארה״ב צריך להתנער מהאמירות המדאיגות" השר אלי כהן אמר: "אני מודה לחברת הקונגרס אליס סטפניק שעומדת בצורה ברורה נגד הדברים. מי שנותן מקום לאנטישמיות אסור שיישאר יום אחד בתפקידו".

אלי כהן ארצות הברית אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד