י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך פעלה השיטה

יבואן חשוד בהברחת מוצרים לרשות הפלסטינית בלי בידוק

עמיל מכס ישראלי חשוד בסיוע להברחת מוצרים לשטחי הרשות הפלסטינית תוך התחמקות מבדיקה ביטחונית והליכי תקינה בייבוא | ראשיתה של החקירה לפני כחודש, כאשר נתפסה בנמל אשדוד מכולה שתכולתה היתה שונה מהצהרתה במסמכים

יבואן חשוד בהברחת מוצרים לרשות הפלסטינית בלי בידוק
מכולות צילום: FREEPIK

רשות המסים, באמצעות מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ומכס אשדוד, עצרה עמיל מכס ישראלי, המייצג יבואנים מול מינהל המכס, בחשד לסיוע להברחה, הגשת מסמכים מזויפים, הטעיית עובדי מכס ועבירות על חוק מע"מ. על פי החשד, עמיל המכס קשר עם יבואן ישראלי על מנת לייבא לארץ מוצרים, לכאורה בשם אותו יבואן ישראלי, כאשר בפועל הועברו אותם מוצרים ללקוחות בשטחי הרשות הפלסטינית.

בזכות הצגתם כמוצרים שיובאו על ידי יבואן ישראלי, הצליח עמיל המכס להעביר את המוצרים לשטחי הרשות תוך התחמקות מהליכי תקינה שונים, לרבות הליכי בדיקה ביטחונית המתחייבים ביבוא לרשות.

ראשיתה של החקירה לפני כחודש, כאשר נתפסה בנמל אשדוד מכולה על שם חברת ברק תאורה ש.ב עיצובים בע"מ, אשר הוצהר עליה כי היא מכילה מושבים. בבדיקה נתגלה כי המכולה מכילה אלפי קרטונים של סיגריות, החייבות במס בסכום כולל של כ-13 מיליון ש"ח.

בעקבות גילוי ניסיון ההברחה נעצר בעל החברה, שמשון ברק מיבנה, ונפתחה חקירה שממנה עולה החשד כי עמיל המכס שייצג את החברה, אלון שינה מבני ברק, מעורב בהעברתן של מספר מכולות בחודשים האחרונים על שמם של מספר לקוחות שלו כאשר הייבוא נרשם בפועל על שמה של חברת תאורה ש.ב עיצובים בע"מ, בעוד בפועל סופקו אותן מכולות ללקוחות בשטחי הרשות הפלסטינית.

עמיל המכס ובעל החברה הובאו בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון ושוחררו בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.

הרשות הפלסטינית סיכול הברחה ייבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד