ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחד משלישייה

יונתן הי"ד - החייל הראשון שנפל בדרום הרצועה: "אדם יחיד במינו וילד טוב"

יהונתן מלכה, בן 23 מבאר שבע הוא ההרוג הראשון בדרום רצועת עזה מאז התרחבה הלחימה גם לאזור הזה | גיסו ספד לו: "הוא היה אדם של משפחה, ותמיד דאג שבשבתות נהיה יחד"

יונתן הי"ד - החייל הראשון שנפל בדרום הרצועה: "אדם יחיד במינו וילד טוב"
רס"ל (מיל') יהונתן מלכה הי"ד צילום: דובר צה"ל

הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי רס"ל (במיל') יהונתן מלכה הי"ד, בן 23 מבאר שבע נפל בקרב בתוככי העיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. יהונתן הי"ד הוא החייל הראשון שנהרג בחאן יונס מאז החל צה"ל בפעילות המבצעית בעיר ביום שני בלילה.

גיסו, אלירם אלגברבלי, ספד לו "בלב שבור ובעצב שאין לו סוף, התבשרנו אמש על נפילתו של יהונתן מלכה הי"ד, אחיה התאום של גיסתי שירה, בקרב בדרום רצועת עזה. יהונתן היה אחד מתאומי שלישייה. בחור מתוק וחייכן, אוהב שלום ושוחר טוב, מלא בחסד ושמחת חיים. לוחם שחירף נפשו למען עם ישראל. מרגע הבשורה הוציאו את אחיו, אריאל, מעזה - ממש משג'אעיה. יהונתן הוא שילוב נדיר של אהבת ארץ ישראל ואהבת התורה. הוא אדם יחיד במינו וילד טוב, תמיד דאג לסובבים אותו ולמשפחה ורצה בטוב לכולם".

עוד כתב כי "הסיפור שלו הוא באמת סיפור גבורה. עוד לפני הלחימה הוא היה בשריון ונפצע, והיה כחודשיים מחוץ לצבא. הוא היה צריך להשתחרר. בתחילה המלחמה והוא ישב בבית והוא החליט לצאת להילחם על הארץ שלנו. הוא חיכה לקריאה. כשבועיים לאחר המלחמה המפקד שלו אמר לו שאם הוא יכול להגיע הם זקוקים לטען. הוא נכנס לעזה. בהפוגה האחרונה יצא להתרעננות. ביום שישי האחרון דיברנו איתו והוא סיפר על התחושות מעזה ומה שליווה אותו. הוא סיפר על הלחימה ואיך הוא מתמודד עם הקושי. הוא הגיע בתחושה של שליחות. מחייל סדיר הוא הפך לחייל מילואים תוך כדי הלחימה. כל מה שעשה כל חייו הובילו אותו לרגע הזה.

יהונתן אהב את הלוחמים שאיתו. הוא היה צריך לצאת אבל החליט שהוא לא משאיר את הצוות שלו מאחור. אתמול הוא נכנס כחלק מצוות ראשון לאזור חאן יונס. הוא ספג טיל RPG לטנק. זה פגע באזור שבו ישב הטען. מאז אנחנו חיים בתחושות לא הגיוניות. הוא היה אדם של משפחה, ותמיד דאג שבשבתות נהיה יחד".

עזה חייל נהרג חיילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד