כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביקור מרגש

ראש הישיבה למשפחות החטופים: הכאב שלכם – הוא כאב של כלל ישראל

ביקור מרגש שערכו משפחות החטופים במעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן; "האכזריות במלחמה הזו היא בלתי נתפסת זו אכזריות בתוך אכזריות"; "עם ישראל הוא אדם אחד - גוף אחד"| צפו

ראש הישיבה למשפחות החטופים: הכאב שלכם – הוא כאב של כלל ישראל
משפחות החטופים אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: באדיבות המצלם

אמש עלו נציגי משפחות החטופים למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, לקבל את ברכתו למען השבת יקיריהם שנחטפו ביום שמחת תורה ומוחזקים בשבי החמאס.

הביקור המיוחד והמרגש שנערך במעונו של זקן חבגי מועצת גדולי התורה, אורגן על ידי הרב דוד דרוק מארגון "כיסופים" הפועל למען הזהות היהודית ואיש התקשורת ישראל כהן, המלווים את בני המשפחות בשעתם הקשה מנשוא.

בתחילת הפגישה הציגו בפני הגרמ"צ את הנוכחים נציגי המשפחות, הרב בצלאל שניידר דודם של בני משפחת ביבס, האב והאם ושני ילדיהם הקטנים, דניאל שיתווי דודו של עידן שתיווי. ומשפחת קופרשטיין שבנם בר אברהם מוחזק אף הוא בשבי החמאס.

ראש הישיבה נאנח בכאב גדול למשמע סיפורם של בני המשפחה ואמר להם: "מה אני יכול להגיד לכם במה אני יכול לחזק אתכם".

"לפני מאה שנה היה "משפט בייליס". במהלך הועלתה "טענה" כנגד בייליס, שהרי אצל היהודים בתלמוד כתוב "אתם קרואים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם", ואם כן, מובן שבייליס הרג את הילד הנוצרי, כי לשיטתכם הנוצרים אינם בגדר "אדם"".

והשיבו להם כך: ברגע זה בשעת המשפט, אין יהודי אחד בבית, יהודים בכל העולם כולו, עומדים בבתי כנסיות ליד ארון הקודש הפתוח ונושאים תפילה, בשביל מנדל בייליס!! שכעת עומד למשפט. ואף אחד בכל העולם היהודי לא רגוע מזה...

והנה אצלכם הגויים אם יעמוד מישהו למשפט. הרי מלבד מבני משפחתו הקרובים, את אף אחד זה לא יעניין. לאף אחד זה לא אכפת.

וזו הכוונה שעם ישראל קרוי "אדם". עם ישראל הוא אדם אחד, הוא גוף אחד.

והמשיך ראש הישיבה תוך שהוא משתנק בבכי, "אף אחד לא יכול להשתוות אליכם, עם הייסורים, עם העגמת נפש, אבל אני יכול להגיד לכם שכל כלל ישראל, נקראים "אדם", ולכולם זה כואב".

עוד הוסיף הרב ברגמן: ישמעאל נקרא "פרא אדם", והיה צריך להיות כתוב "אדם פרא", דהיינו קודם השם שלו ולאחר מכן התואר, כמו שאומרים להבדיל "משה רבינו", קודם השם ולאחר מכן התואר שלו. ואומר המהרי"ל דיסקין זצ"ל שאצל ישמעאל השם עצם שלו זה שהוא "פרא" ורק התואר שלו הוא "אדם". ולכן הוא נקרא "פרא אדם".

לאחר מכן ביקש ראש הישיבה מבני המשפחות שיתנו לו את שמות המשפחות כשהוא כותב את שמותם על דף. כשהוא אומר להם "אני מתפלל עליהם, על כל החטופים, כל יום".

עין לא נותרה יבשה בעת שאמר ראש הישיבה יחד עם בני המשפחות את תפילת "אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה". לשאלת בני המשפחות במה ניתן להתחזק השיב להם ראש הישיבה:, "אני אומר לכולם, להתחזק ב"ברכת המזון" מתוך הסידור ובכוונה, ושיהיה בעקביות, זה דבר גדול מאוד. אני רואה שאתם מחוזקים אבל עוד יותר ועוד יותר".

עוד הוסיף להם הרב ברגמן להתחזק במידת החסד. וציין בשמו של חמיו מרן הרב שך זצ"ל שאמר בשבעת מלחמה מתגברת בעולם מידת אכזריות, ובמלחמה הזו הרי שהאכזריות היא בלתי נתפסת, "אכזריות בתוך אכזריות". ושירבו בחסד לעורר מידת הרחמים.

לאחר מכן בירך את בני המשפחות, שיזכו בקרוב לבשר בשורות טובות ושיזכו להיות שמחים.

הרב מאיר צבי ברגמן הגרמ"צ ברגמן שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד