כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מאושפזת במצב קשה

מצבה של החטופה ששוחררה מהשבי הדרדר: "הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב"

מצבה של חנה קציר שחזרה מהשבי הדרדר, והיא מאושפזת במצב קשה בבית החולים. זאת בזמן שבנה של חנה, אלעד, עדיין נמצא בשבי חמאס.

מצבה של החטופה ששוחררה מהשבי הדרדר: "הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב"
שחרור החטופים צילום: חמאס

מצבה ששל החטופה חנה קציר שוחררה משבי החמאס לפני כשבועיים הדרדר והיא מאושפזת בבית החולים במצב קשה. קציר, ששוחררה כמה ימים לאחר שהג'יהאד האיסלאמי טען שמתה בשבי, גילתה רק בהגיעה לארץ כי רמי, בעלה, נרצח ושבנה אלעד נחטף. 

בתה, כרמית, סיפרה ל-ynet על הרגעים אותם חוו עם חזרתה מהשבי. "אנחנו בסערת רגשות גדולה. מצד אחד אנחנו שמחים על החזרה של אמא ומצד שני חרדים לגורלו של אלעד. אמא עוד צריכה לעכל את מה שעבר עליה. סיפרנו לה על אבא ועל אלעד. מיד כשהיא הגיעה היא שאלה – איפה אבא. חשבנו הרבה איך לעשות את זה נכון, איך אומרים ומה אומרים. היא התעקשה לדעת. כשהיא נחטפה היא לא ידעה מה עלה בגורלם. היא לא ידעה שאבא נרצח. סיפרנו לה, הרגשנו שזה נכון ושהיא צריכה לדעת בהקדם האפשרי.

היא מיד גם שאלה: 'איפה אלעד? למה הוא לא פה?'. היא לא הבינה למה אלעד לא כאן עם כולנו. סיפרנו לה שהוא חטוף. היא עצובה מאוד ודואגת. ניסינו לנחם אותה שבשואה הנוכחית הסטטוס של חטוף זה דבר חיובי, עד כמה שזה אבסורד". 

ממשפחת קציר נמסר כי ״אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו. התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב״.

שחרור חטופים חטופים בית חולים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד