י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
20 חודשים לאחר החטיפה

בתיווך קטאר: שוחררו ילדים אוקראינים שנחטפו לרוסיה

שישה ילדים אוקראינים יתאחדו עם משפחותיהם לאחר עסקה בין קייב למוסקבה בתיווך קטאר 20 חודשים לאחר שנחטפו על ידי רוסיה. אוקראינה טוענת שאלפי ילדים נלקחו לרוסיה בכוח או לשטחים אחרים שבשליטת רוסיה לאחר הפלישה בפברואר 2022

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ששה ילדים אוקראינים יתאחדו בקרוב עם משפחותיהם לראשונה מזה כמעט 20 חודשים במסגרת עסקה בין קייב למוסקבה בתיווך קטאר. אוקראינה טוענת כי אלפי קטינים נלקחו לרוסיה או לשטח שבשליטת רוסיה בכוח, לאחר פלישת פוטין לאוקראינה בפברואר אשתקד.

הודות למשא ומתן בין מוסקבה לדיפלומטים בקטאר, שישה ילדים יחזרו לזרועותיהם האוהבות של משפחותיהם.

התוכנית החדשה לחזרתם של מאות צעירים אוקראינים ברוסיה זכתה להצלחה ראשונה באוקטובר, כאשר ארבעה ילדים אוקראינים הועברו לידי דיפלומטים קטארים והוחזרו למשפחותיהם.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי שמות הילדים ששוחררו אתמול לא פורסם, אך הרשימה כוללת ילד בן 11 שאמו היא חיילת אוקראינית הנמצאת כעת בשבי ברוסיה.

הילד הקטן, שאיבד את אביו לפני 10 שנים, יסע ממוסקבה לאוקראינה, הוא יגור אצל דודתו מצד אמו, שתהפוך לאפוטרופוס שלו.

לולווה אל ח'טר, השרה של קטאר לשיתוף פעולה בינלאומי, תיווכה ופיקחה על חזרת הילדים. היא אמרה: "אנו שמחים ששישה ילדים אוקראינים נוספים יתאחדו עם משפחותיהם".

דיפלומטים קטארים אירחו את הילדים בשגרירות קטאר במוסקבה לפני חזרתם לאוקראינה.

באוקראינה מעריכים שבין 16,000 ל-20,000 ילדים הגיעו לרוסיה ללא הסכמת הוריהם.

בחודש מרץ האחרון הוציאו שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג צווי מעצר לפוטין ולנציבת זכויות הילדים ברוסיה, מריה לבובה-בלובה.

שניהם הואשמו בפשעי מלחמה, ונטען כי הם נושאים באחריות אינדיבידואלית ל"גירוש בלתי חוקי" ו"העברה בלתי חוקית" של ילדים אוקראינים לרוסיה.

קטאר מלחמת אוקראינה רוסיה שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד