י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
התרגשות רבה

כשאלפי משפחות מאחוריו: הגר"ד לנדו חתם על שטר משנה חיים

בערב חנוכה טרח גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א ועלה לביקור במשרדי ועד הרבנים. מה הוא ראה שם, ממה התפעל ואיזו מתנה הכין לתורמים?

כשאלפי משפחות מאחוריו:  הגר"ד לנדו חתם על שטר משנה חיים
הגר"ד לנדאו בחתימה על השטר צילום: ועד הרבנים

התרגשות רבה במשרדי ועד הרבנים, כשזכו לביקור מרומם ורב רגש של גאון ישראל הגאון רבי דוב לנדו שליט"א שנכנס ללב ליבו של עם ישראל, למקום בו מתגלה במלוא יופייה נתינה וערבות יהודית מרגשת. כאן כל העם נרתם מעל ומעבר למען אחים סובלים. באהבה, בחמלה.

בימים אלו ניכרת התכונה הרבה בכל מחלקות ועד הרבנים השונות החל ממחלקת התמיכות שביד אחת מטפלת בקריאות העזרה המגיעות מכל אזורי הדרום שעדיין שרוי תחת אימי המלחמה הנוראה, וביד השניה מטפלת בקריאות המצוקה השוטפות שמגיעות מכל הארץ, של אלפי משפחות המחכות למעט אור.

משרדי ועד הרבנים כבר ראו פעמים רבות את ביקוריהם של גדולי הדור, אך למרות זאת הנשימה נעתקת כל פעם מחדש. גם כעת כשהתפנה הגאון רבי דוב לנדו שליט"א משיעוריו ותלמידיו הרבים ובא במיוחד למשרדי הועד ניתן היה לחוש את ההתרגשות באוויר.

היו שותפים לגדולי הדור בקרן "להחיות אלפי נפשות">>>


ביקור מפתיע ורב רושם • ועד הרבנים

גבאי ועד הרבנים הציגו בפניו את פעילות מחלקת התמיכות של ועד הרבנים מתחילת השנה, כולל הפרויקט האדיר למען משפחות הדרום דרכו זכו מאות משפחות לתמיכה קריטית, כ-400 חתנים וכלות יתומים שנכנסו לחופה בזכות ועד הרבנים ועוד עשרות אלפי משפחות במצוקה מרחבי הארץ שהצדקה של כלל ישראל מחזיקה אותם יומיומית ממש. ביניהם יתומים ואלמנות בעניות ממשית, חולים שחייהם מתחלקים בין המחלקות לילדים המתוחים בבית, משפחות שמצטופפות בחורבות במצבים בלתי אפשריים ועוד התמודדויות וצרות שקשה להאמין שקיימות היום.

מאות צ'קים שהודפסו ממש עכשיו ומייד יוצאים לחלוקה

הגר"ד עבר בעצמו על הדו"חות המסודרים למופת והביע התפעלות גלויה מול עוצמת הנתינה האדירה של כלל ישראל. הוא בירך את כל העוסקים במלאכת הקודש של ועד הרבנים ובעיקר הרעיף ברכות על הנענים לקריאת גדולי הדור הלא הם התורמים היקרים לצדקה הקדושה ועד הרבנים, שכל העשיה הזו נזקפת לזכותם.

רגע של התרגשות היה כאשר הציגו לפניו את ערימת ההמחאות שהודפסו ממש כעת לחלוקה מיידית למשפחות מכל רחבי הארץ, בסכום דמיוני של מליוני שקלים!

מיליוני שקלים הללו הורכבו מתרומות של אינסוף יהודים יקרים שיחד הגיעו לסכום מופלא ואדיר של צדקה.הגר"ד לנדו שליט"א עובר בין הצ'קים ומרים את ידו ומתבטא בהתרגשות רבה: "אשריכם, ועדהרבנים ואשרי חלקכם שאתם עושים כאלו דברים גדולים, ה' יעזור שתצליחו הלאה כהנה וכהנה, אשריכם!"

נדיר ומיוחד חתימה בשידור חי על "יוכפלו מזונתיכם"

הגר"ד לנדו שליט"א הגיע למשרדי ועד הרבנים כדי להשמיע לעם ישראל את אלפי זעקות המשפחות שהגיעו עד פת לחם, וממתינות לתמיכה והצלה דחופה באמצעות הקרן המיוחדת "להחיות אלפי נפשות" שהקימו גדולי הדור בועד הרבנים שמספרה 5900.

בצעד נדיר לעיניהם המשתאים של הנוכחים חתם על 'שטר פרנסה' מיוחד עם הברכה שבירך מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל את תורמי ועד הרבנים:

"גדולה זכות הצדקה של ועד הרבנים המחיה אלפי נפשות בארץ הקודש, ותהא לכם לשמירה מכל צרה, ויוכפלו מזונותיכם מתוך בריאות ונחת, אמן כן יהיה רצון!"

שטר פרנסה זה נושא את הבטחתו ההיסטורית של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל לתורמי הקרן הזו "לשמירה מכל צרה ויוכפלו מזונותיכם", עם ישראל ענה 'נעשה ונשמע' לבקשתו של מרן זצוק"ל ודרך הקרן חולקו קרוב ל-10,000,000 שקלים למשפחות במצוקה!

מנגד, סיפרו התורמים שקיבלו את 'שטר הפרנסה' המיוחד על ניסים כמעט גלויים שאירעו להם, במיוחד בענייני פרנסה.

כעת ערב חנוכה תשפ"ד בעיצומו של הביקור המרומם, זכו תרומי ועד הרבנים לברכה כפולה ומכפולת, עם חתימתו של גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א על אותו שטר נצחי "ויכופלו מזונותיכם" וכל התורמים שיאמצו משפחה נזקקת בתרומת לחם וחלב חודשית יקבלו אותו עם שליח מיוחד עד הבית.

היו שותפים לגדולי הדור בקרן "להחיות אלפי נפשות", ותזכו לברכה "ויוכפלו מזונותיכם" >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד