כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דנו במלחמה בעזה

פוטין באבו דאבי: "השותפה הגדולה בעולם הערבי"

הנשיא פוטין ביקר באבו דאבי ואמר כי "איחוד האמירויות היא השותפה הגדולה ביותר של רוסיה בעולם הערבי". נשיא רוסיה הוסיף: "היחסים בין רוסיה לאמירות הגיעו לרמה גבוהה חסרת תקדים"

פוטין באבו דאבי: "השותפה הגדולה בעולם הערבי"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ביקר היום (רביעי) באבו דאבי, פוטין פגש את נשיא האמירויות, מוחמד בן זאיד אל נהיאן, באבו דאבי, נשיא רוסיה פוטין אמר כי איחוד האמירויות היא השותפה הגדולה ביותר של רוסיה בעולם הערבי.

הנשיא פוטין שיבח את התפקיד שמילאה איחוד האמירויות בפורומים בינלאומיים, במיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, "במטרה לייצב את המצב ברחבי העולם".

פוטין אמר כי היקף חילופי הסחר בין שתי המדינות גדל בשנה שעברה ב-67.6%, והוא בדרך לגידול השנה, והצביע על חיזוק שיתוף הפעולה בנפט, השקעות ותעשייה.

נשיא רוסיה בירך את עמיתו האמירי לרגל חגיגת יום השנה ה-52 להקמת המדינה, והצהיר כי לאיחוד האמירויות יש יחסים היסטוריים עם ברית המועצות (לשעבר), ברית המועצות היא אחת המדינות הראשונות שהכירו בריבונות ועצמאות איחוד האמירויות.

פוטין, החניף לנשיא איחוד האמירויות: "היום, בזכות עמדתך, מערכת היחסים שלנו הגיעה לרמה חסרת תקדים".

נשיא רוסיה המשיך: "כמיליון תיירים רוסים ביקרו באמירויות בשנה שעברה, ובית ספר רוסי נפתח במדינה".

פוטין יבקר היום גן בסעודיה, במסע חוץ נדיר במהלכו יקיים שיחות עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ויקרא לחזק את הקשרים בין המדינות.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי הנשיא פוטין יקיים שיחות בנושאים בינלאומיים ואזוריים, כולל סכסוך הפלסטיני-ישראלי, בנוסף לנושאי שיתוף פעולה בתחום הנפט.

הפעם האחרונה שבה פוטין ביקר בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות הייתה ב-2019.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד האמירויות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד