ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לבקשת הח"כ

ועדת החוץ והבטחון תדון במחדל קריסת מוקדי החירום

לבקשת ח"כ משה רוט ועדת החוץ והבטחון תדון במחדל קריסת מוקדי החירום. ח"כ רוט: "אירוע בסדר גודל כזה, שעלול היה לגבות מחיר כבד דורש תחקיר לצורך בירור הנסיבות"

ועדת החוץ והבטחון תדון במחדל קריסת מוקדי החירום
ח"כ משה רוט צילום: באדיבות המצלם

כשבוע לאחר המחדל של קריסת מוקדי החירום בעיצומה של המלחמה, אישרה היום (רביעי) מליאת הכנסת את העברת הדיון במחדל לוועדת החוץ והבטחון.

כזכור בשבוע שעבר, אירעה תקלה שגרמה לניתוק קווי בזק בהיקף נרחב. בין היתר לא ניתן היה להתקשר למוקדי חירום באמצעות חיוג מקוצר. על פי ממצאי הבדיקה, התקלה נגרמה עקב עבודה יזומה שגרמה לניתוק של קווי תקשורת. זמן קצר אחרי שנודע על התקלה הועברו מספרי טלפון בחירום, שאליהם אפשר לפנות בהודעות או באמצעים דיגיטליים.

בעקבות קריסת חוות השרתים שמחזיקה את מוקדי החירום של מד"א, משטרת ישראל, מוקד כבאות והצלה ומוקדי חירום נוספים הגיש סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה רוט (יהדות התורה) הצעה לסדר דחופה כדי לדרוש תחקיר לצורך בירור נסיבות האירוע וכיצד למנוע מצב דומה ולאפשר העברת מידע גם לבעלי טלפונים כשרים.

ח"כ משה רוט ציין בהצעתו כי "אירוע בסדר גודל כזה, שעלול היה לגבות מחיר כבד דורש תחקיר לצורך בירור הנסיבות שהביאו להתרחשותו ובכדי להפיק את הלקחים הנדרשים לצורך מניעה תקלות דומות בעתיד". בנוסף הדגיש ח"כ רוט כי "הפתרון חייב לכלול את הציבור שמשתמש בטלפון שאינו חכם".

בדיון שהתקיים היום במליאת הכנסת, חזר ח"כ על דרישתו לחקור את קריסת מוקדי החירום וכיצד למנוע מחדל כזה בעתיד. "הפתרון חייב לכלול גם את הציבור הגדול שמשתמש בטלפונים שאינם חכמים, בלי אפשרות לשליחת הודעות וחיבור לאמצעי הדיגיטל, חובתנו היא לתת על כך את הדעת".

בהצבעה שנערכה בעקבות ההצעה לסדר שהגיש ח"כ הרב משה רוט, נקבע כי ההצעה תובא לדיון בוועדת החוץ והבטחון של הכנסת להמשך דיון מעמיק בהשתתפות כל גורמי המקצוע הרלוונטים".

מלחמת חרבות ברזל ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד