י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירידות ענק

השפעות המלחמה: ענף היהלומים הישראלי במגמה שלילית

נמשכת ומתחזקת המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי עוד מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. אחד עשר החודשים הראשונים של השנה רושמים ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות

השפעות המלחמה: ענף היהלומים הישראלי במגמה שלילית
יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך מלחמת חרבות ברזל נמשכת ומתחזקת המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי עוד מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. אחד עשר החודשים הראשונים של השנה רושמים ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות.

היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 843 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש נובמבר נרשמה ירידה של כ-75% לעומת חודש נובמבר 2022). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-637 מיליוני דולרים, ירידה של כ-57% לעומת אחד עשר החודשים הראשונים בשנת 2022 (כשבחודש נובמבר נרשמה ירידה של כ- 68% לעומת חודש נובמבר אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו באחד עשר החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-2.07 מיליארדי דולרים, ירידה של כ- 30% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש נובמבר נרשמה ירידה של כ- 26% לעומת נובמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 3.37 מיליארדי דולרים, נרשמה ירידה של כ- 9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש נובמבר 2023 נרשמה דווקא עלייה של כ- 177% לעומת נובמבר אשתקד). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 9.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-40% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בנובמבר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 10 מיליוני דולרים, שמהווים כ-34% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בנובמבר. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מציין כי השפעת המלחמה על ענף היהלומים הישראלי ניכרת. "המלחמה מצטרפת למגמה השלילית שליוותה את תעשיית היהלומים העולמית מאז תחילת המלחמה באוקראינה. יחד עם זאת, מניתוח שעשינו עולה כי עיקר הנזק מקורו בשבועיים הראשונים לאחר פרוץ המלחמה (בעיקר עקב סוגיות של שינוע הסחורות) ולאחר מכן ניתן לראות כי התעשייה מצאה פתרונות והירידות התמתנו בצורה משמעותית. כבר בשבוע הראשון למלחמה פרסמנו שורת הקלות רגולטוריות שנועדו לסייע לתעשייה לצלוח את התקופה הקשה. נמשיך לנטר את המצב ולנסות לסייע במקומות הנדרשים לכך".    

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד