י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בתום דיון: דוד קרויס ישוחרר למעצר בית

הפרקליטות ביקשה מעצר עד תום ההליכים, אך השופטת סירבה וקרויס, החשוד בתקיפת רב מחוז המשטרה בירושלים, ישוחרר לביתו

בתום דיון: דוד קרויס ישוחרר למעצר בית

דוד קרויס שוחרר למעצר בית, זאת למרות רצונה של הפרקליטות להמשיך ולעוצרו עד תום ההליכים.

לבית משפט השלום בירושלים הובא בשעות הצהריים (ה') דוד נח קרויס בן ה-18.5, שנעצר בתחילת השבוע במעצר מתוקשר שלווה בהשלכת רימוני הלם במאה שערים. הפרקליטות דרשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וכן הגישה הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב האישום.

"הוא הוסת לעשות דבר כזה שהוא חמור ולא ראוי", אמר פרקליטו עו"ד רם גורודיסקי, "אם הוא ימצא אשם, הוא יקבל את עונשו. התקיפה היא תקיפה במדרג הנמוך של תקיפות, ולכן בנסיבות האלה המסוכנות שלו נמוכה".

השופטת מרים קסלסי אמרה כי "עם כל החומרה שטבועה בתוך המעשים הללו, אני מסופקת אם בקשה למעצר עד תום ההליכים היתה נענית במקרה זה", והחליטה לשחררו למעצר בית בבית הדוד בשכונת מאה שערים בתנאים מגבילים.

תנאי השחרור הם הפקדה של 5,000 ש"ח במזומן, החשוד ושני המפקחים יחתמו על התחייבות עצמית וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש ערר על ההחלטה, כך שהשיחרור עוכב עד למחר (שישי) בשעה 10:00 בבוקר.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

לפני כחודש הותקף רב משטרת מחוז ירושלים, הרב אליהו חרל"פ, בעת שהגיע להתפלל מנחה בשטיבלאך בשכונת מאה שערים. התוקפים דחפו את הרב שהיה לבוש במדי משטרה אל מחוץ לבית הכנסת, לקחו לו את הכיפה, בעטו בו ובפניו, התיזו עליו מים וקראו לו "חרד"ק, נאצי, הסתלק מפה".

השבוע ביום ראשון, פשטו כוחות יס"מ של משטרת ירושלים על שוק מאה שערים, לאחר שהתקבל מידע לפיו החשוד דוד נח קרויס (בנו של יואליש) נמצא בבית סבו. "הכוחות הגיעו לשכונה ופנו ישירות לעבר בית הכנסת טשורטקוב שבלב השוק של מאה שערים", סיפר עד ראייה ל'בחדרי חרדים'. "כאשר הכוחות הגיעו הוא ניסה להימלט, במהלך המרדף אחריו יודו לעבר השוטרים אבנים וחפצים והם עשו שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המתפרעים". לאחר זמן מה הוא נעצר.

בדיון שהתקיים ביום שני השבוע, למחרת יום המעצר, השופטת מרים קסלסי לא נעתרה לבקשת פרקליטו לשחררו למעצר בית, והאריכה את מעצרו בארבעה ימים - עד היום (ה'). "המשיב שתק בחקירתו ונכון הדבר שזו זכותו הבסיסית, יחד עם זאת, יש בה כדי להכביד על החקירה", נימקה השופטת.

עו"ד רם גורודיסקי, פרקליטו של קרויס הגיב בצהרים ל'בחדרי חרדים' ואמר: "מרשי מכחיש כל קשר לאירוע, מדובר ככל הנראה בהרבה מהומה על לא מאומה. מה שציירה המשטרה כתקיפה, מתברר שככל הנראה נפלה לו הכיפה, ואולי היה מישהו שבעט בו, אך אין קשר למרשי שהוא בגיל קרוב לקטין, וללא עבר פלילי".
דוד קרויס בית שחרור ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד