א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הראשל"צ: "אני בצער על ביזוי כבוד התורה"

הגר"י יוסף במכתב מיוחד ליו"ר ש"ס הפורש, אריה דרעי: " אני מנוע מלהתערב בעניינים פוליטיים אך באתי בזה במכתב אישי להוקיר את פעולותיו למען התורה הקדושה וחיי הדת בארץ ישראל" • "כמה צער הצטערתי על ביזיון כבוד התורה על פרסום הקלטת בידי גורמים אינטרסנטיים" • בפנים: המכתב המלא בפרסום ראשון ובלעדי

הגר"י יוסף עם אריה דרעי. צילום: אלירן פוטוגרף
הגר"י יוסף עם אריה דרעי. צילום: אלירן פוטוגרף

ההתפטרותו של אריה דרעי מתפקיד יו"ר ש"ס ומהכנסת: לאחר שורת המכתבים שהצירו ביו"ר הפורש להימנע מהצעד הדרמטי, מגיע תורו של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שיוצא מגדרו וכותב מכתב נדיר וחריג לדרעי, ובו הוא מחזק ידיו ומוהה על ביזוי אביו הגר"ע יוסף זצ"ל.

ל'בחדרי חרדים' הגיע המכתב שנשלח אמש (ד) לאריה דרעי ומתפרסם לראשונה.

"לכבוד ידינו היקרה והנעלה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה משכיל נבון וחכם יצו ה' עמו את הברכה, הרב ר' אריה דרעי שליט"א", פותח הראשל"צ.

הגר"י יוסף ממשיך: "בתוקף תפקידי כהרב הראשי לישראל אני מנוע מלההערב בעניינים פוליטיים אך באתי בזה במכתב אישי להוקיר את פעולותיו למען התורה הקדושה וחיי הדת בארץ ישראל".

"ואני יודע אישית את חלקו הרב הן בהקמת תלמודי תורה רבים והן במניעת המשבר הגדול בתחילת שנת תשע"ד ואשר בזכות כבודו תלמודי תורה רבים המשיכו לתפקד".

"אני אישית ראיתי את החיבה הגדולה של מרן האבא גדול הדורות זצוק"ל זיע"א כלפי כבודו ובחודשים האחרונים לחייו ובחודשים האחרונים לחייו כאשר הייתי מגיע כמעט מידי יום ביומו למרן האבא, הייתי רואה איך הוא שמח ומתענג ממש בשיחותינו עם כבודו",

"ולמורת כאבי התופת שסבל מהם על כל זה היה שש ושמח ובהנאה מרובה היה משוחח עם כבודו והוכיח את חיבתו הגדולה כלפי כובוד כאשר היה איתו באמנה איתו מלפני שנים. ראיתי עד כמה הוקיר את פעולותו בבחירת הרבנים".

"כמה צער הצטערתי על ביזיון כבוד התורה על פרסום הקלטת בידי גורמים אינטרסנטיים ואני עומד ותמהה על כל מי שנתן ידו ותמיכתו לדברים כגון אלו. והוא רחום יכפר עוון".

בסיום המכתב מברך הגר"י יוסף את אריה "ואני מברך את כבודו שיזכה להרים קרנה של תורה וירבה עוד תורה בישרל מתוך נחת ובריאות איתנה לאורך ימים ושנים ואתה שלום וביתך שלום".

מלשכת הראשל"צ הגר"י יוסף סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים', וציינו כי לא נהוג להתייחס למכתבים אישיים של הרב.
יצחק יוסף מכתב אריה דרעי התפטרות כבוד התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד