כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
חותמת גומי

ההצעה שתעלה בקבינט תמורת ביקור החטופים

הקבינט המדיני ביטחוני שיידון הערב בסוגיית הגברת כמות הדלק לעזה תמורת ביקור חטופים יהיה בעצם חותמת גומי להחלטה שכבר בושלה וגובשה בקבינט המלחמה | שרים בקבינט צפויים להתנגד בטענה שמדובר במחיקת הקו האדום האחרון שהיה בידי ישראל מול חמאס

ההצעה שתעלה בקבינט תמורת ביקור החטופים

הקבינט המדיני בטחוני שאמור היה להתכנס ביום ראשון בערב, הוקדם להערב בעקבות הלחץ האמריקני המופעל על ישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה. לפי דיווח הערב ב'חדשות 13', הדיון יעסוק בהכנסת דלקים לעזה תמורת ביקורי חטופים.

במערכת הביטחון גיבשו המלצה להעלות את כמות הדלק שתכנס לעזה בצורה הדרגתית, כאשר העליה למקסימום תחול בכפוף לביקורים של הצלב האדום בקרב החטופים בעזה. מדד נוסף להרחבת הסיוע הוא חשש מהתפשטות מחלות בעזה.

גורמים בישראל סבורים שתחול עליה בהכנסת הדלק השאלה בכמה, וזה תלוי בין היתר בביקורי הצלב האדום.

לפי ירון אברהם ב'חדשות 12', הקבינט המדיני ביטחוני שיידון בסוגיית הדלק הערב יהיה בעצם חותמת גומי להחלטה שכבר בושלה וגובשה, והסיבה היא שבשעות האחרונות ראש הממשלה נתניהו מעלה את חברי קבינט המלחמה להתייעצות טלפונית, שבה בעצם מסכם קבינט המלחמה את ההחלטה בעיקרה.

ההחלטה כוללת:
1. להגדיל את הכמות
2. לעשות את זה באופן הדרגתי
3. לדרישת שר הביטחון ובהמלצת מערכת הביטחון, להתנות את המשך העלייה בביקורים של הצלב האדום - כדי להשאיר מנוף לחץ על חמאס.

בנוסף, שרים בקבינט - שאינם סמוטריץ או בן גביר שהתנגדותם ברורה ומוכרת, העבירו לנתניהו מסרים שהם מתכוונים להתנגד להצעה, ואף קבלו בפניו על כך שמדובר במחיקת הקו האדום האחרון שהיה בידי ישראל מול חמאס.

המסר שמגיע מאנשי נתניהו ומראש הממשלה עצמו הוא: א"ין לנו ברירה, האמריקאים דורשים". ולכן הקבינט אולי יתכנס בעוד שעה קלה, אבל ההחלטה שלו - ואינני בטוח ששריו יאהבו את זה - כבר נכתבה מראש.

דלק חטופים מלחמת חרבות ברזל הצלב האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד