י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ביבי בקמפיין"

לקראת פיצול? חילוקי הדעות ב'מחנה הממלכתי'

"צריך לקצר את השהייה בממשלה. ביבי בקמפיין". כך טען בכיר 'כחול לבן' בישיבת סיעה היום בה נשמעו חילוקי דעות בנושא. כאשר אנשי מפלגתו של גדעון סער צידדו בהישארות בממשלה

לקראת פיצול? חילוקי הדעות ב'מחנה הממלכתי'
בני גנץ וגדעון סער צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מפלגת 'המחנה הממלכתי' שמורכבת ממפלגות 'כחול לבן' של בני גנץ ו'תקווה חדשה' של גדען סער, התכנסה היום (רביעי) לדיון מפלגתי והפרשן הפוליטי עמית סגל הניח ידו על ציטוטים נבחרים המעידים על הלך הרוח.

אנשי 'כחול לבן' אמרו בישיבה שצריך להיערך לעזוב את ממשלת נתניהו בטווח הקרוב. מדובר בחברי הכנסת מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן. ביטון אמר בדיון: "צריך לקצר את השהייה בממשלה. ביבי בקמפיין". חברתו למפלגה פרקש הכהן אמרה: "מסתייגת מנוסח ההסכם שמחייב להישאר עוד שנה וחצי".

ב'תקווה חדשה' אמרו מאידך כי "זו טעות לאומית". מי שאמר זאת היה חבר הכנסת זאב אלקין, פליט 'הליכוד' לשעבר שאמר: "זו תהיה טעות ברמה לאומית לעזוב".

העימות בתוך 'המחנה הממלכתי' כפי שנרשם היום בסיעה מעולם לא היה גלוי יותר לעין מאז ומעולם ואפשר ששוב גנץ יתגרש משותף פוליטי נוסף במערכת הבחירות הבאה.

כך למשל ישנם חילוקי דעות עמוקים בין שתי המפלגות באשר למדינה פלסטינית, סוגיה שעולה שוב בימים אלה על רקע שאלת היום שאחרי המלחמה. בעוד גנץ ואנשיו בעד מדינה פלסטינית ואולי אף בעד שאבו מאזן ישלוט בעזה, במפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער מתנגדים לשני המהלכים מתוקף היותם מפלגת ימין. לפחות על פי הגדרתם.

 

עמית סגל בני גנץ גדעון סער זאב אלקין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד