ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא פה אחד

הקבינט אישר הגדלת כמות הדלק לעזה

בתואנה של מניעת קריסה המוניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה, הקבינט המדיני בטחוני אישר כמעין חותמת גומי את החלטת קבינט המלחמה לאפשר תוספת של דלק שייכנס לעזה. השרים בן גביר וסמוטריץ' הצביעו נגד ההחלטה

הקבינט אישר הגדלת כמות הדלק לעזה
הקבינט המדיני בטחוני צילום: חיים צח, לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה. ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כצפוי השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הצביעו נגד ההחלטה. השר בן גביר הסביר בישיבת הקבינט את התנגדותו ואמר: "הדלק הזה משמש את החמאס. אמרנו לפני כמה שבועות שלא תיכנס טיפה ופתאום משנים את הקו האדום? כדי לנצח את החמאס ואת הטרור, אנחנו חייבים להפסיק עם הקונספציה".

ב'חדשות 13' דווח כי השרים דוד אמסלם וישראל כץ תהו בפתח הישיבה מה הטעם בקיום שלה - "מה אנחנו עושים פה? שראש הממשלה יחליט", אמר אמסלם. כץ הוסיף שהכנסת דלק לעזה זה נחוץ להמשך המלחמה. למרות שלפני מספר שבועות התנגד לכך בתוקף. מסתבר ששינה דעתו בנושא.

לשרים נאמר שם שיכניסו את כמות הדלק ההכרחית כדי למנוע קריסה ברצועה, ושתוספת מעבר למה שסוכם תותנה במצב בעזה ובביקורים של הצלב האדום אצל חטופים.

בשלב מסוים של הדיון, אמר ראש הממשלה נתניהו לשרים: "כמה זמן לוקח להוציא את הפרוטוקולים של הישיבות? 30 שנה?". גנץ השיב לו: "אתה מדבר על הדיונים פה? כי זה תוך 4 דקות בחוץ".

הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל דלק עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד