א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע העלייה בפשעי השנאה

האיחוד האירופי מתחייב לתקצב אבטחה לבתי כנסת

האיחוד האירופי התחייב לתקציב של 30 מיליארד אירו כדי להגן על מסגדים ובתי כנסת על רקע העלייה בפשעי השנאה. המתיחות סביב מלחמת ישראל-חמאס עוררה עלייה באנטישמיות ובאיסלאמופוביה באירופה

האיחוד האירופי מתחייב לתקצב אבטחה לבתי כנסת
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

הנציבות האירופית הבטיחה להקים קרן של 30 מיליארד יורו להגברת האבטחה במסגדים ובבתי כנסת ברחבי היבשת, וכינתה את העלייה האחרונה ברמות האנטישמיות והאיסלאמופוביה כ"לא-אירופית".

הנציבות הודיעה כי המתיחות סביב מלחמת ישראל-חמאס עוררה עוינות "המזכירה את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה של אירופה", קראה לחברות המדיה החברתית לעשות יותר כדי להסיר תוכן שנאה.

בהכרזה על הקרן החדשה, שתשמש בעיקר להגברת האבטחה סביב מרחבים ציבוריים, מרכזים קהילתיים ומקומות תפילה כמו בתי כנסת ומסגדים, אמרה מרגריטיס שינאס, סגנית נשיא הנציבות, "אזרחים לא צריכים להרגיש לא בטוחים" אמרה.

היא אמרה: "אם תבקרו במסגד או בבית כנסת בכל עיר אירופית, סביר להניח שתראו שיש אבטחה גדולה. אירופה לא צריכה להיראות כך. אני אישית לעולם לא אקבל שאירופה היא מקום שבו קהילה דתית מרגישה לא בטוחה. ואף אירופאי לא צריך לקבל את זה", הוסיפה, כשהשיקה את קמפיין אירופה נגד שנאה לצד ורה ז'ורובה, סגנית נשיא הוועדה לערכים ושקיפות.

הבכירים האירופאים אמרו כי חלה עלייה בתקריות אנטישמיות באירופה, עם עלייה של 800% בהולנד. בצרפת מספר התקריות שתועדו בין ה-7 באוקטובר ל-15 בנובמבר היה 1,518, לעומת 436 בכל שנת 2023.

 

 

אנטישמיות האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד