י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ימשיך להיות מעורב בפוליטיקה

מקארתי פורש אחרי ההדחה: "אני עוזב את הבית אבל לא את הקרב"

קווין מקארתי יפרוש מהקונגרס, חודשים לאחר שהודח מתפקיד יושב ראש בית הנבחרים. הרפובליקני מקליפורניה אמר שהוא יעזוב את בית הנבחרים בסוף השנה. "אני מחויב לתת מהניסיון שלי כדי לתמוך בדור הבא של מנהיגים"

מקארתי פורש אחרי ההדחה: "אני עוזב את הבית אבל לא את הקרב"
קווין מקארתי במליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר בית הנבחרים לשעבר, קווין מקארתי, אמר שהוא לא ינסה להיבחר מחדש ויעזוב את הקונגרס בסוף השנה, יסיים את הקריירה הסוערת של הרפובליקני מקליפורניה בתפקיד הנבחר.

ההכרזה מגיעה חודשיים לאחר שמקארתי הודח מתפקיד יו"ר בית הנבחרים כשהוא פחות משנה בתפקיד, מהלך חסר תקדים שהביא את הקונגרס לשבועות של כאוס עד שהרפובליקנים בבית הנבחרים התלכדו לבסוף סביב היו"ר מייק ג'ונסון.

"החלטתי לעזוב את בית הנבחרים בסוף השנה הזו כדי לשרת את אמריקה בדרכים חדשות. אני יודע שהעבודה שלי רק מתחילה", כתב במאמר דעה בוול סטריט ג'ורנל. הוא הוסיף: "אני אמשיך לגייס את הטובים והמבריקים במדינה שלנו להתמודד על תפקידים נבחרים. המפלגה הרפובליקנית מתרחבת מדי יום, ואני מחויב לתת מהניסיון שלי כדי לתמוך בדור הבא של מנהיגים".

מקארתי, בן 58, אמר בשבועות האחרונים שהוא שוקל אם להתמודד לקדנציה עשירית או לפרוש לגמרי מבית הנבחרים אליו הגיע ב-2007. הוא לא פירט את תוכניותיו לעתיד, אבל הוא אמר שהוא ימשיך להיות מעורב בפוליטיקה של המפלגה הרפובליקנית.

החלטתו של מקארתי לעזוב את הקונגרס חורגת שונה מהחלטת מנהיגים דמוקרטים בכירים לשעבר, שבחרו לשמור על כסאותיהם לאחר שפרשו מתפקיד היו"ר. יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי דמוקרטית מקליפורניה, ומנהיג הרוב לשעבר סטני הוייר (דמוקרטי, ממרילנד, נשארו חברים בקונגרס לאחר שהעבירו את המושכות למנהיג המיעוט בבית הנבחרים, האקים ג'פריס.

 

 

 

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד