ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
תחושת רוגע מזויפת

כך הערים חמאס על ישראל: מסר מידע על הג'יהאד האיסלאמי

אנשי חמאס העבירו לישראל מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי כדי לחזק את הרושם שהם מעוניינים בשיתוף פעולה, וכך הרדימו את המודיעין הישראלי עוד יותר

כך הערים חמאס על ישראל: מסר מידע על הג'יהאד האיסלאמי
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

ה'וושינגטון פוסט' חושף מידע מדהים איך חמאס הרדים את המודיעין הישראלי. אנשי חמאס סיפקו לישראל מידע מודיעיני על הג'יהאד האסלאמי כדי לחזק את הרושם שהם מעוניינים בשיתוף פעולה, כך אמר גורם ביטחוני ישראלי לעיתון, וכך למעשה ישראל היתה בטוחה כי פני חמאס לרגיעה.

העיתון ציין כי במשך שנים בהצהרות פומביות ובהעברת מסרים באופן פרטי, חמאס טען כי הוא מעוניין יותר בבניית עזה מבחינה כלכלית מאשר בחידוש הסכסוך עם ישראל.

ראש אמ"ן אהרן חליווה אמר בספטמבר 2022 כי למרות שחמאס היה מעורב בפעילות צבאית, "אנו רואים שלייצוב הכלכלה וכניסת פועלים עזתים לישראל יש פוטנציאל להביא שנים של שקט".

חמאס כזכור נמנע כמעט לגמרי מלירות טילים לעבר ישראל לאחר 2021. בחודש מאי האחרון חמאס לא הצטרף לג'יהאד האסלאמי בסבב לחימה קצר עם ישראל, וזאת כדי להמשיך את הרושם שפניו לרגיעה. ולמעשה חמאס המשיך לתכנן את הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר.

כמו כן, בחודשים האחרונים נערכו הפגנות גדולות בסמוך לגדר עם עזה כדי להרגיל את צה"ל למראה ההמונים בגבול, ובאופן רחב יותר, "להרדים את ישראל ולהכניסה לשאננות", כך אמרה מירי אייסין, מבכירי אנשי המודיעין לשעבר בצה"ל.

אייסין אמרה כי ישראל, ורבים מבעלי בריתה של ישראל, היו מודאגים יותר מחיזבאללה, שהכריז ב-2018 על תוכניות לכבוש את אזור הגליל.

"היו תוכניות שנלקחו ברצינות רבה - הן היו בצפון, עם חיזבאללה", אמרה.

 

חמאס הג'יהאד האיסלאמי עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד