ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"הפקירו אותן לבד"

ממצאים מתוך התחקיר הראשוני שהגיע להוריי התצפיתניות

אביה של הדר מרים כהן הי"ד, רק בת 18 שנרצחה בידי מחבלי חמאס בבסיס נחל עוז, שיתף את הממצאים שעלו מתוך התחקיר הראשוני של צה"ל. לדבריו, "הם לא מתנערים. הם לא נכנסו לפרטים שלא הקשיבו לבנות, הבינו שיש מחדל שגרם לתוצאה"

ממצאים מתוך התחקיר הראשוני שהגיע להוריי התצפיתניות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

רב טוראי הדר מרים כהן הי"ד, תושבת זיתן, ששירתה בחיל הגנת הגבולות, נרצחה ב-7 באוקטובר בחדירת המחבלים לבסיס נחל עוז. בת 18 היתה בנופלה.

אביה יגאל כהן, מספר כעבור חודשיים בראיון לקרן נויבך ברשת ב', על הממצאים מתוך התחקיר הראשוני שהגיע להוריי התצפיתניות מנחל עוז. "נאמר לנו שזרקו רימון פנימה ואז נכנס מחבל ואחת החיילות חיסלה אותו; ולאחר מכן עוד פעם זרקו רימון ועוד פעם נכנס מחבל. אחר כך זרקו עוד רימונים ורימון עשן וחלק מהבנות הצליחו לברוח, הדר לא היתה ביניהם".

"ברגע שיש אזעקות הן רצו למיגונית", תיאר יגאל את מה שקרה באותו בוקר. "בסרטון המפורסם רואים אותן עם פיג'מות. הדר רואים אותה עומדת זקופה על הבטונדה מצד שמאל עם חולצה לבנה. בסופו של דבר מתברר שהדר הופקרה עם שאר הבנות שם במיגונית. לא הגיעו אנשים שהיו אמורים להגן עליהם".

"הסבירו שהיה מחדל וברור שיגידו את זה, הם לא מתנערים", המשיך יגאל. "הם לא נכנסו לפרטים שלא הקשיבו לבנות. הבינו שיש מחדל שגרם לתוצאה - והתוצאה הנוראית הזו היא בעקבות משהו שהיה, הם לא אמרו את זה במילים שהתצפיתניות דיווחו ולא שמעו בקולן. מבחינתי השורה התחתונה זה שהפקירו אותן. השאירו אותן שם לבד במיגונית".

"לי כואב ולי מפריע שהבנות היו לבד שם, רק בנות עם ארבע או חמש לוחמות שנלחמו והשיבו קרב אבל הן היו לבד מול כמות עצומה של מחבלים. אני חושב שברגעים האחרונים הן היו צריכות להרגיש הרבה יותר מוגנות. כשהיא הסתמסה עם חבר הוא אמר לה כי הוא לוחם בעצמו עוד מעט החיילים יגיעו אליכן, לא יכול להיות מצב אחר. זה הדבר שהכי יושב לי וגם על ההורים שהפקירו אותן לבד שם ב'מיגונית'", סיכם יגאל בכאב.

תחקיר צה"ל חקירה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד