ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חודשיים לפרוץ המלחמה

אזרח נהרג מירי נ"ט בצפון; 2 לוחמים נפלו בעזה; נוסף נפטר מפצעיו

הבוקר מלאו חודשיים בדיוק לפרוץ המלחמה בבוקר חג שמחת תורה ה-7 באוקטובר. צה"ל ממשיך לפעול בדרום רצועת עזה וישנם מחירים. חייל בן 22 נהרג ובאותה תקרית נפצעו קצין ושלושה לוחמים באורח קשה | הבוקר דווח על נפילת לוחם נוסף בקרבות | עדכונים מהזירות השונות

אזרח נהרג מירי נ"ט בצפון; 2 לוחמים נפלו בעזה; נוסף נפטר מפצעיו
חיילים ברמת הגולן צילום: דוד כהן, פלאש 90

7 באוקטובר - 7 בדצמבר: הבוקר (חמישי) מלאו חודשיים לאותו בוקר מר ונמהר שבו פרצו אלפי מחבלי נוח'בה של חמאס לקיבוצי עוטף עזה, לשדרות ואופקים, רצחו, טבחו, שרפו וחטפו אזרחים תמימים רבים ובהם אנשי כוחות הביטחון. 414 חללי צה"ל נפלו מאז פרוץ הלחימה, כאשר הבוקר מתיר צה"ל לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם ביממה האחרונה.

סמל ראשון עמית בונצל הי"ד, בן 22, משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, חטיבת הצנחנים (35), נפל אתמול (רביעי) בקרב במרכז רצועת עזה.

סמל ראשון עלמנאו עמנואל פלקה הי"ד, בן 22, מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו (89), נפטר אתמול (רביעי) מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ב-5.12.23 בדרום רצועת עזה.

עלמנאו עמנואל פלקה הי"ד / עמית בונצל הי"ד.

בנוסף, בקרב בו נפל סמ"ר עמית בונצל, נפצעו שלושה לוחמים במילואים מסיירת צנחנים באורח קשה. לוחם נוסף במילואים מגדוד 7008 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לטיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

כל העדכונים:

16:55 - צה"ל ושב"כ חיסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס.

16:15 - תיעוד מהרצועה: עשרות מחבלים נלקחו בשבי.

15:43 - נקבע מותו של האזרח שנפצע מירי נ"ט בצפון.

15:28 - אזעקות בגליל המערבי.

14:50 -טיל נ"ט שנורה מלבנון פגע ברכב אזרחי. פצוע במקום. צה"ל תוקף בתגובה.

14:30 - צבע אדום בעוטף.

13:00 - אזעקה באשכול

12:35 - הותר לפרסום: מוחמד אלאטרש, שהוגדר נעדר במשך חודשיים, חטוף בעזה

12:20 - דובר צה"ל לתקשורת הזרה עקץ את האו"ם וצייץ: "שמעתם את הפיצוץ החזק אתמול? זה היה שיגור של 12 רקטות חמאס לעבר אזרחים בדרום ישראל". לציוץ צורפה תמונה של מבנה האו"ם סמוך למתקן שיגור רקטות בעזה

12:10 - הותר לפרסום: רס"ל במיל' מאור גרשוני מיקנעם נפל בקרב בצפון רצועת עזה

12:00 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

11:15 - צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם.

10:20 - צה”ל ימשיך להתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע, נדגיש כי הכניסה לשטחי האימונים אסורה והיא מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים.

10:00 - אחרי 14 שעות של שקט: אזעקה בעוטף ובשדרות, לא דווח על נפגעים

08:30 - עיתון אלאח'באר המזוהה עם חזבאללה מציין הבוקר כי ארה"ב וצרפת משגרות איומים לעבר חזבאללה ולבנון לפיהם שתי הברירות העומדות בפניהם הן: הסגת כוחות חזבאללה או מלחמה. סוכנות הידיעות הלבנונית מציינת כי ישראל העבירה "איום מסוכן" ללבנון 

07:48 - ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מצוטט בערוץ מצרי כמי שמביע "נכונות התנועה לחדש את המשא ומתן לחילופי כל האסירים ולהגיע להסכם כולל אם תיפסק הלחימה בעזה".

07:15 - שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס יערוך ביקור בישראל וייפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. הוא צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית.

07:11 - ההצבעה בסנאט על חקיקה לסיוע צבאי לישראל ולאוקראינה נפלה לאחר ש-49 חברי סנאט הצביעו בעד, בעוד 51 הצביעו נגד. מי שמנעו את קידום ההצעה הם דווקא סנאטורים רפובליקנים שהצביעו נגד במחאה על מדיניות ההגירה שארצות הברית מנהיגה בגבולה עם מקסיקו.

07:07 - מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, מזהיר כי מערכת הבריאות בעזה נמצאת על סף קריסה. "בעזה לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד עוד בתי חולים, ובכל זאת, עוד אחד עומד כעת על סף סגירה. סגירת בית החולים תמנע מאלפים טיפול רפואי מציל חיים", אמר.

07:00 - גם הלילה צה"ל ביצע תקיפות בלבנון, זאת בתגובה על השיגורים לעבר ישראל.

06:52 - אזעקה נשמעה ביישוב מרגליות בצפון.

עדכונים שוטפים חמאס מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד