י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מלחמת אגו ומאבקי שררה • המבוגר האחראי אייכה?

שלהבת חסדיאל כואבת את המחלוקת המכלה את יהדות ספרד, ומייחלת לבואו של מבוגר אחראי, שיציל את הכוח החרדי

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

תבערת הנסורת המתלקחת בש"ס לוהטת במלוא עוזה. במלחמת האין גבולות, כבר הספיקו להיפרץ כל מחסומי הערכים ותתי האנושיות, ומה שמפחיד בעיקר, שאנו רק בהתחלה.

כל השנים רבנו בינינו ודיממנו פוליטית. אם נהיה כנים לרגע, נודה לאמת שלא רק החרדים רבים, וזה קיים ובגדול בכל מקום. אבל, וכאן האבל הגדול. חינכנו דורות שאצלנו זה אחרת. שאנו שליחים של גדולים מאיתנו. שאנו משרתים מטרה אחרת. שאנו פועלים אחרת. ומתברר שזה לא. שזה לא אחרת. שזו אותה פוליטיקה קטנה, של אגו, של כיבוש, של שליטה ושלטון.

כח השררה, שיגעון ההשפעה ולהט ה-מי בראש – הורסים אחת לאחד כל חלקה טובה, וכך, לנגד עינינו, מול הדור הצעיר ההמום, עולה באש כל סולם ערכים, יחד עם מפעל חיים אדיר שאין דומה לו בימינו. הגולם הפוליטי קם על יוצריו, ומטביע ברעל השנאה כל חותם שהוטבע בדם על היהדות הספרדית האותנטית והמסורתית. חבל על דאבדין.

בימים אלה, בהם אין מלך בישראל, הכמיהה היא להנהגה אחרת. הדרישה למבוגר אחראי שיקום ויטלטל את ספי המערכות, ישנע שמיים וארץ ויציל את מה שנשאר, אם בכלל, מאבדון חינוכי כללי. רשימה דתית מאוחדת, בה חוברות יחד כל המפלגות החרדיות (שלפי הסקרים מגיעה לכ-20 מנדטים) תוכל לעצור את שטף המדרון השועט לתהום המחלוקת.

גילוי סנונית אחרונה של אחריות ציבורית. זה הדבר היחיד שנדרש כעת מראשי הציבור החרדי, ראשי המפלגות השונות, כדי לנצח את מערבולת הדמים אליה נקלענו. אימרו די לאש הזרה הזאת. יש גבול כמה הציבור מסוגל ויכול לספוג. אל תחכו לאל חזור, תפנימו שעברנו אותו ומזמן. תתיישבו יחדיו, צאו לדרך אחת, יחידה, מאוחדת ומאחדת. חיסכו מאתנו את פרקי ההמשך בסרט הנורא שנבכה על כולנו, על ילדנו ועל שיירי נפשנו.

ההיסטוריה היהודית תשפוט ותכיר טובה או רעה לאותו מבוגר אחראי שממנו מצופה בשעה זו לפעול בכדי לבלום את אותה המערבולת שמסחררת את ספינת התורה ומאיימת להטביעה לאחר שנבנתה בעמל כה רב במשך אלפי שנים על ידי דורות שלמים. עת לעשות לה׳ הפרו תורתך אומר הפסוק, תירוצים כמו קרעים שאינם ניתנים לאיחוי בין המפלגות השונות בשם התורה והאמונה לא יתקבלו, לא בעת הזאת. שבעים פנים לתורה, אבל אחת היא דרכה, ואם חלילה נפסע באותה דרך עקומה דרכה אנו מובלים כעת, אחת היא דינה.
חרדים אחריות איחוד שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד