י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
גורמי הביטחון נעדרו

כך עברה ההחלטה בקבינט להגדיל את כמות הדלק לעזה

ראשי מערכת הביטחון לא השתתפו אמש בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. השר סמוטריץ׳ הצביע נגד ההצעה ואמר: אני כמו גנץ על התקציב, מצביע נגד למרות שאני בעד

כך עברה ההחלטה בקבינט להגדיל את כמות הדלק לעזה
ישיבת קבינט. אילוסטרציה צילום: חיים צח /לע"מ

ראשי מערכת הביטחון לא השתתפו אמש (רביעי) בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שדנה באישור הכנסת 120 אלף ליטרים של דלק לרצועה. על פי דיווח בכאן רשת ב', נתניהו כינס את הקבינט כדי "לסמן וי", כשההחלטה למעשה הייתה צפויה מראש.

השר סמוטריץ׳ שהתנגד להחלטה להעביר דלק לרצועה, אמר שהוא מבין שלפעמים נדרשים צעדים הומניטריים. ולכן נשאל מדוע הוא לא תומך בהכנסת הדלק. סמוטריץ׳ השיב: אני כמו גנץ על התקציב, מצביע נגד למרות שאני בעד.

השר בני גנץ השיב על אמירתו: אני תומך בתקציב לחינוך החרדי, רק לא חושב שזה הזמן המתאים.

במהלך הדיון תהה השר בן גביר איך אפשר לוודא שהמחבלים לא גוזלים את הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. השר אבי דיכטר השיב לו: מקסימום נחסל אותם שבעים.

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה. ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כצפוי השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הצביעו נגד ההחלטה. השר בן גביר הסביר בישיבת הקבינט את התנגדותו ואמר: "הדלק הזה משמש את החמאס. אמרנו לפני כמה שבועות שלא תיכנס טיפה ופתאום משנים את הקו האדום? כדי לנצח את החמאס ואת הטרור, אנחנו חייבים להפסיק עם הקונספציה".

ב'חדשות 13' דווח כי השרים דוד אמסלם וישראל כץ תהו בפתח הישיבה מה הטעם בקיום שלה - "מה אנחנו עושים פה? שראש הממשלה יחליט", אמר אמסלם. כץ הוסיף שהכנסת דלק לעזה זה נחוץ להמשך המלחמה. למרות שלפני מספר שבועות התנגד לכך בתוקף. מסתבר ששינה דעתו בנושא.

לשרים נאמר שם שיכניסו את כמות הדלק ההכרחית כדי למנוע קריסה ברצועה, ושתוספת מעבר למה שסוכם תותנה במצב בעזה ובביקורים של הצלב האדום אצל חטופים.

בשלב מסוים של הדיון, אמר ראש הממשלה נתניהו לשרים: "כמה זמן לוקח להוציא את הפרוטוקולים של הישיבות? 30 שנה?". גנץ השיב לו: "אתה מדבר על הדיונים פה? כי זה תוך 4 דקות בחוץ".

מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד