כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סיכום השבוע מכל הזירות

לייבל'ה: היומון שמשנה מדיניות בכתבות היח"צ

והשבוע בלייבל'ה: השינויים בכתבות היח"צ ביומון הליטאי | העיתון בארה"ב שהודפס שוב | ראש העיר שנסע לפוש בקפריסין | מיהו הדובר החדש של ח"כ צבי סוכות? | הביקור בניו יורק והמסע לבית הלבן | וגם: הנכדים של רבי יעקב מאיר שכטר חוזרים מארה"ב, ואיש התקשורת שזכה לתואר "העיתונאי של החטופים"

לייבל'ה: היומון שמשנה מדיניות בכתבות היח"צ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע עם הדלקת נר ראשון של חנוכה אחרי ששהה בימים האחרונים בנכר וזכה לבקר את אחינו הנמצאים בגלות ארה"ב, ומתגעגעים לארץ הקודש - ועל כך בהמשך. לייבל'ה הסביר לילדיו את הנס של חנוכה על פי מכשיר הסלולר שברשותו: תדמיינו שבמכשיר יש אחוז אחד של סלולה שמספיק לשמונה ימים. 

תחילה חושף לייבל'ה כי משבוע הבא עיתון 'יתד נאמן' משנה את כללי כתבות היח"צ בעיתון בעקבות תביעה. וכך על כתבות בשת"פ עם ארגוני צדקה וכו', יצטרכו לכתוב הכתבה בשיתוף עם הארגון. בנוסף, יצטרכו להבליט בכתבה את שם הארגון במודגש. בנוסף, ידיעות יח"צ יצטרכו להשלח מוקדם - ליתד יום ג', עד יום א'. ליתד שישי, עד יום רביעי. לייבל'ה, כידוע אוהב סדר ומצדיע ליתד על כך.

אפרופו עיתונים, אחד העיתונים של חוגי הקנאים ומתנגדי הציונות בארה"ב נאלץ השבוע להדפיס עיתון מחדש ואף להפיצו מאוחר בעקבות שרבוב תמונות של נשים במסגרת המלחמה בעזה. קוראי העיתון שרצו לראות את מעמדי כ"א כסלו בסאטמר נאלצו להמתין עד ליום חמישי במקום יום רביעי. 

ועוד בעיתונות הכתובה: דרמה של ממש הבוקר במגזין משפחה שם פורסמה תמונה מביקור האדמו"ר מקרלין סטולין בביה"ח שיבא אצל חייל צה"ל מרדכי שנוולד שנפצע בעזה. התמונה מתוך כתבה תקדימית נרחבת שמופיעה במגזין העיתון על פעילות החסידות במהלך המלחמה. 

לייבל'ה ראה השבוע ראש עיר מוכר וידוע שנצפה ברחובות מדינת קפריסין במנוחה, לאחר שעמל רבות בתקופת המלחמה. לייבל'ה מפרגן מכל הלב.

לייבל'ה שולח ברכות לח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית שהתחדש השבוע בעיתונאי ואיש התקשורת בני הראל שהחל לשמש כדוברו האישי.

את העיתונאי הבכיר ישראל כהן, מי שמכונה העיתונאי של ה"חטופים", ראה לייבל'ה ביום שישי בשיחה צפופה בכיכר החטופים בתל אביב עם שר הדתות מיכאל מלכיאלי. לייבל'ה שמע שגדולי הדור שיבחו השבוע את כהן על פעילותו במישור הרוחני למען המשפחות. 

במוצאי שבת האחרון הופתע לייבל'ה לפגוש את בעל השמחה, ר' אלטר גרובייס 'אבי הבנות', באירוע מיוחד שבו התכנסו כל צוותות חנויות פלדהיים ויפה נוף מכל רחבי הארץ. אחרי שנים שלייבל'ה מתרגש מהטורים והכתבות ובעיקר מה'קולמוס', התגלה שגרובייס שבעל פה הוא מרצה מחונן. לייבל'ה ועוד מאה ועשרים עובדים ישבו מרותקים והקשיבו להרצאה שקישרה את ההיסטוריה של מוכרי הספרים בעולם, עם נגיעות של פוליטיקה ואקטואליה. היו גם שאלות מהקהל והלך הרבה שמייח. בקיצור, לייבל'ה מאחל מזל טוב נלהבת לעורך ולמרצה, לרגל הולדת בתו למזל טוב.

לייבל'ה ביקר השבוע בכנסת בכדי לאשר את תקציב המדינה המעודכן ל-2023, וכמובן תמך בכספים הקואליציוניים לאופק חדש, בין ההצבעות נצפה רה"מ נתניהו בפרסת המליאה עם שרי ש"ס מיכאל מלכיאלי והשר יואב בן צור. לייבל'ה זיהה שם גם את יוני אוחנה, יועץ התקשורת של שר הרווחה יעקב מרגי.

לייבל'ה ביקר השבוע בכנסת בכדי לאשר את תקציב המדינה המעודכן ל-2023, וכמובן תמך בכספים הקואליציוניים לאופק חדש. בפינת העישון הוא ראה את הפוליטי של 'בחדרי', אברהם פריינד, בשיחה ערה עם שימי בלוי, יועץ מירון של השר מאיר פרוש. האם זה אומר שהתקציב להילולא סודר? 

אם כבר במירון עסקינן, אז לייבל'ה כמובן לא פספס את הברית לנכדו של עסקן מירון האגדי ואיש אמונו של השר מאיר פרוש, המפכ"ל החרדי שרוליק ורטהיימר. השניים נצפו בשיחה נרגשת עם הסנדק, המשפיע הנודע רבי מיילך בידררמן. לייבלה' תוהה מה הם סגרו לקראת ההילולא השנה ומבטיח לא לספר למי שידליף.

חבר הכנסת אברהם בצלאל הגיע לקברה של רחל אמנו לרגל יום הולדתו. שם העתיר בתפילה להצלחת המערכה בדרום. מזל טוב.

את מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן ראה לייבל'ה השבוע בכנס נדלנ"י מנסה את מזלו במכונת מזל שהוצבה במקום. 

לייבל'ה הגיע השבוע לניו יורק כבר בטיסה ראה לייבל'ה את אחד החסידים צופה בר' מיילך בידרמן מרקיד את האלפים בהדלקה בל"ג בעומר. 

בהמשך הגיע לייבל'ה לבית הלבן שם ראה את איש לשכת מנכ"ל הכנסת חיים רבינוביץ בסיור בבית הלבן עם הכתב החרדי ג'ק טורקס ממגזין 'עמי'. הביקור היה בכל מבואות הבית הלבן כולל בחדר הסגלגל. 

בביקור בקפיטול ראה לייבל'ה את העסקן ר' עזרא פרידלנדר משוחח עם העיתונאי ג'ק טורקס בכנס נגד האנטישמיות הגוברת בעולם. 

לייבל'ה הגיע למעמד יום ההצלה של סאטמר שנערך ב'ארמרי' הענק בקראון הייטס וזכה לחניית וי אי פי ברחוב של הגויים שקיבלו הוראה באותו יום שלא לחנות את הרכב. 

קודם האירוע ראה לייבל'ה את יו"ר 'השומרים' בויליאמסבורג יענקי איצקוביץ מלווה את מפקד המשטרה המקומי שבא לבדוק אם הכל לפי התקנים המחמירים של משטרת ניו יורק. 

בשיא האירוע ראה לייבל'ה את ראש העיר ניו יורק אריק אדמס מלווה בשר העסקנים הנגיד ר' אברהם יעקב פרידמן, העסקן ר' משה דוד נידרמן, והעסקן ר' יואלי אייזדרופר. 

גם את המפיק האגדי יוחי פליישמן שקיבל אולם במוצאי שבת ותוך פחות מ - 24 שעות הרים אירוע ענק ותוך שש שעות מאז הסתיים האירוע כבר הכין אותו למשחק הבא של הגויים. 

את מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' שהגיע במיוחד מישראל להפיק את החתונה ושבת שבע ברכות לבתו של הנגיד יואלי לנדא ראה לייבל'ה בריקוד 'חסדי השם' בכ"א כסלו של חסידות סאטמר מהר"א עם מי שהפיק את האירוע המפיק אלי פרידמן. 

מוטי רבינוביץ בריקוד חסדי השם בסאטמר

אפרופו רבינוביץ לאחר שסיים להפיק יצא לשופינג והגיע לבורו פארק לחנות 'אין עוד' לממכר חולצות שם רכש יחד עם העסקן מענדי צימעט את החולצות היוקרתיות החדשות.  

חברי מקהלת ויז'ניץ שהוטסו במיוחד לחתונה של יואלי לנדא ראה לייבל'ה בלובי מלון הפאר 'פוינט פלאז'ה' בויליאמסבורג שם ראה אותם מתכוננים לשבת, אחרי השבת הם קיבלו הודעה שטיסתם נדחית עקב עוד שני אירועים שהם אמורים לשיר ולהוסיף עוד כמה דולרים לחשבונם. 

אי אפשר היה לפספס את וולוה קירשנבוים האגדי מביתר שהגיע לאמריקה ונתן הופעה בחיקוי של ראש ישיבה שבא להתרים את הנגיד יואלי לנדא, כך זה נראה בוידאו. 

וולוה קירשנבוים מחופש לראש ישיבה

גם חברי מקהלת 'מלכות' הגיעו לשיר בניו יורק בסבב ענק של אירועים אך מתברר כי הבידוק הבטחוני במיאמי לא מחבב שטריימלים וכך בדרך לטיסה של מקהלת 'מלכות' מניו יורק למיאמי, מכונת השיקוף בבידוק הבטחוני בשדה התעופה לה-גוורדיה ריסקה את השטריימל של המנצח פנחס ביכלר. ככל הנראה מתפתח מאבק כעת של כל יצרני השטריימלים "תחתיי יניח צדיק את ראשו" ומי יזכה להכין את השטריימל למנצח. 

השטריימל של מנצח מקהלת מלכות פנחס ביכלר

בפלורידה ראה לייבל'ה את הנגיד חוני הרצקא ואברימי גולדשטיין מנכ"ל מלכות מרוצים מתוצאת האירוע שהתקיים במיאמי.

לייבל'ה גם קפץ לטומס ריווער וראה את כל משפחת פריד הבעלזאית מגדול ועד קטן, לייבל'ה תהה מה לפרידים ולאזור הרגוע בניו ג'רזי וגילה שהם הגיעו לרצף אירועים שחגג שריף העיר זאבי פריד.

את האירוע הראשון לייבל'ה פתח בבר מצווה של בנו של זאבי בין כל ההמון לייבל'ה ראה את ליפא שמלצר שהגיע היישר מבסיסי צה"ל לבר מצווה של בנו של ידידו שחתום גם על חזרתו של ליפא הבלתי מעורער בכל הזמנים, ליפא שר גראמען על אבי בר המצווה וריגש את כולם.

לאחר מכן לייבל'ה הוזמן להכנסת ספר תורה שזאבי כמו שרק זאבי יודע לספק ובריקודים הוא שם לב לאביו של זאבי, יו"ר הנהלת 'הידברות' הרב אייזיק פריד מפזז עם לפידים כראוי וכיאה לכבודו של תורה. 

לייבל'ה שהיה רעב מאוד הוזמן לסעודת הכנסת ספר תורה שנערכה ברוב פאר והדר בביתו של זאבי שם השביע את רעבונו לקול צלילי המוזיקה והקומזיץ שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

במהלך הביקור הגיע לייבל'ה לספא החדש במונסי הנקרא 'מרחץ' זה דבר שלא שלא ראיתם בארץ, למרות שתרבות ה'בייזם' הגיע מישראל אבל האמריקאים הלכו צעד קדימה. לייבל'ה ראה שבפינת האוכל ניצב דחליל עם חלוק מגבת ועליו כיפות לראשו לאלו שכבר חטפו 'בייזם' ובאו לנשנש בלי כיפה. 

בתפילת מעריב ב'שומרי שבת' בבורו פארק ראה לייבל'ה את זאנוויל וינברגר האגדי שכבר חודשים שוהה בניו יורק, לייבל'ה ראה את זאנוויל מתפלל בכוונה גדולה. 

את ביקורו בניו יורק סיים לייבל'ה במסעדת גוטליב'ס בויליאמסבורג עם השניצלים הטריים והמפורסמים. לייבל'ה ראה את הנגיד הצעיר אבורמי זופניק והעסקן הויליאמסבורגאי ברוך שטיינמץ לקראת סגירות אחרונות של העסק החדש שמקים זופניק בימים אלו.  

במטוס ראה לייבל'ה את הנכדים של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר ובראשם הנכד יוסף דוד המפורסם מעמיסים את המזוודות במחלקת ה'פרימיום' לקראת מעמד ההדלקה של הסבא בחנוכיה החדשה. 

חסיד דז'יקוב ויז'ניץ האחרון עזב השבוע את העיר רחובות לאחר 50 שנה שגר בעיר בשליחות הרבי ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל, החסיד רבי עקב משה מילר מזקני חסידי דז'יקוב ויז'ניץ עזב את הקריה לטובת מגורים הקריה בבית שמש. ועל זה נאמר האחרון שיכבה את האור. 

לייבל'ה ראה את ראש העיר המיועד של בני ברק חנוך זייברט בריכוז נפלא, במהלך הכנס של חברת 'פרנוסע', בו נדהם משיטות הבנייה המתקדמות שהוצגו, ושהטמעתן תאפשר לאלפי צעירים חרדים להיכנס לתחום גם ללא מיומנות פיזית. 

אפרופו זייברט, בעירייה חגגו יומודלת לצמוד של זייברט - יוסי צימט שחגג יומולדת 32, בלשכה הפתיעו בעוגות ותמונה על המסך. לייבל'ה שולח לב ליוסי צימט כמנין הגיל. 

בלובי של מלון וולדורף אסטוריה קלט לייבל'ה את יהודה גלילי מ"המנגנים" עם יעקב רוזמרין מנצח מקהלת "נרננה" והזמר שמוליק סוכות בכתיבת תווים ספונטנית לקראת אירוע יוקרתי. 

בשמחת האירוסין לצלם אברמי אייזנבאך בקרית צאנז בנתניה ראה לייבל'ה את בן האדמו"ר - הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם. 

בשמחת השבע ברכות היוקרתית שערך הנגיד שמעון וינד מלונדון לבתו של הדיין הגאון רבי פנחס וינד מהריבית פגש לייבל'ה את אבא טורצקי כשהוא משמח את בנו של האדמו"ר מבעלזא שהגיע במיוחד להשתתף בשמחה.

לייבל'ה ראה את המפיק לייבי שצ'רנסקי בתדרוך אחרון טרם פתיחת האירוע, לצידם של אמן הרגש עוזיאל דייטש והקלידן יהודה רושגולד, אשר נתנו הופעה מושלמת עם מקהלת הילדים 'חסידימלעך'.

לרגל חנוכה חזר לייבל'ה לנוסטלגיה הירושלמית והגיע לתור הארוך לפתיחה המחודשת של מאפיית ברוקלין במאה שערים שם מייצרים את הסופגניות הטובות ביותר בישראל. 

רבנים ואישי ציבור הגיעו השבוע לעיר אלעד לחנוכת הבית לביתו של האיש וההטסות רפואיות מוישי גרוסברגר. בין המשתתפים נצפו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר בנו של האדמו"ר מויז'ניץ, בני האדמו"ר מדאראג, סגן השר יעקב טסלר, איש חב"ד שלומי פלס, מוטי בבצ'יק, חזקי ברוין, ואנשי רפואה בכירים. 

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לביקור מיוחד בבית מגן לחולה בירושלים. את השר קיבלו יו"ר הארגון בנימין פישר, מנהל המחלקה לבריאות הנפש במגן לחולה שלמה ריין, פרופ פסח ליכטנברג מנהל מחלקה בכפר שאול וד"ר אלכס טייטלבאום סגן מנהל המרכז הרפואי כפר שאול ומזכיר איגוד הפסיכיאטריה בישראל. השר בוסו קיבל סקירה מקצועית מקיפה בנושאי בריאות הנפש בצל המלחמה, ולאחר מכן הדליקו נרות לזכר החיילים והנופלים הי"ד.

לאחר שלייבל'ה חזר לארץ הוא פגש בזאבי פרוינד מעזר מציון מחפש תורמים באיצקוביץ למח עצם.

את הרה"צ ר' דוד אלתר בן האדמו"ר מגור ושר השיכון יצחק גולדקנופף ראה לייבל'ה בשבע ברכות של החתן פנחס מנחם קוביץ יד ימינם של העסקנים שמעון שישא ומנכ"ל רשת הגנים בית יעקב ישראל גולדקנופף. 

מנכ"ל 'הדסה' הפרופ' יורם וייס מודה לסגן ומ"מ ר"ע עיריית י-ם ויו"ר וועדת תכנון ובנייה אליעזר ראוכברגר על עזרתו הרבה בסיור במרכז השיקום החדש הגדול ביותר בארץ שנבנה בעלות של מאות מילוני שקלים ב'הדסה הר הצופים'.

נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר שהגיע לקבלת קהל בעיר בית שמש, נפגש עם יו"ר הציונות הדתית בעיר נתי גבאי.

לכבוד יום ההולדת של הבחור החשוב חיים שפר מחסידי קרלין המיוחדים, זכה הוא ועוד כמה בחורים חשובים לאירוח בלשכת ראש העיר ביתר רובינשטיין, אשר העניק לשפר, מנורה מכובדת.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לשר הבריאות אוריאל בוסו לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע. בעקבות המצב לא נשלחו תמונות מהאירוע. 

ברכת מזל טוב לשר במשרד החינוך חיים ביטון לרגל הנחת תפילין לבנו יקירו. מי שהניח את התפילין לחתן היה הראש"ל הגר"י יוסף קודם לתפילת שחרית בבית מדרשו.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה', ערוץ 14 ו'קול ברמה' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לסופר והמרצה ישראל אלטר גרובייס עורך מגזין 'קולמוס' של עיתון 'משפחה' לרגל שמחת הולדת הבת הרביעית בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לרב דוד מרגלי יו"ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל לרגל הולדת הנכד בשטומ"צ בן לבנו הרב שלמה בן ציון מרגלי מביתר.

ברכת מזל טוב לקמב"צ העדה יואליש קרויס על אירוסי בתו עם הבה"ח ר' בנימין זאב רוזנפלד בן ר' נתן מברסלב שול.

ברכת מזל טוב לעסקן יהושע וינברגר דובר חסידות בעלזא לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני ר' אליעזר מנחם (מנדי) שוימר משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, לרגל שמחת אירוסי בנו, נכד למחזיק התורה הנגיד ר' משה שמואל זופניק. 

ברכת מזל טוב למנחם לסקר מעסקני חסידות אלכסנדר ארה"ב שדבוק בצדיקי עולם וציוני הצדיקים ובפרט בציון הרשב"י במירון לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאמן הנשמה חזקי שישא מ'שיר הפאות' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד