ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

זכרון ילדות: אל תאבדו אגוזים לשווא • טור

רונן גרוס מתחנן בפני דרעי, ישי ויהדות התורה - בדיוק עכשיו, אסור לנו לוותר על אף מצביע חרדי בקלפי

זכרון ילדות: אל תאבדו אגוזים לשווא • טור

את שנות ילדותי העברתי בנעימים במקומות שחלקם היו מאוד פסטורלים עבורי, לפחות כילד.
פרדסים ומטעים, היו חלק מנוף ילדותי, כמי שגדל בעיר רחובות.

אל מול ביתי, השתרע לו בית רחב ידיים, כשבמרכז החצר עמד לו בגאווה, עץ אגוזים גדול וגאה, שצמרותיו התמרו, לפחות אז בעיני רוחי, כמעט עד השמים.

באותו בית, התגוררו זוג מבוגרים, אחת לכמה זמן, יצא הגבר עם מקל ארוך בידו, ניענע את הענפים ומטר של אגוזים צנח היישר לאדמה.

היות והאדמה הייתה מורכבת מכמות אין סופית של עלים שנשרו, הוא התקשה לאסוף את כל השלל, ותמיד הסתפק בכמה עשרות אגוזים שעיניו החלשות הצליחו בכל זאת לזהות. בטוב ליבו, תמיד לאחר שתם טקס איסוף האגוזים, הוא נתן לנו הילדים, לחפש בינות העלים ולתור אחר אגוזים נוספים, וכמובן מה שמצאנו היה שלנו.

לא אחת, בין כל שלל האגוזים שמצאנו, היו גם אגוזים שעיתות הזמן ניכרו בהם, שייתכן ונפלו שנה קודם ופשוט אף אחד לא מצא אותם, הם נעזבו לנפשם ונשכחו למשך שנה תמימה. אף אחד לא דרש לשלומם, מזג האויר בתוספת מים, אדמה וריקבון העלים עשו בהם שמות, האגוזים כבר לא היו ראויים לאכילה.

למה נדרשתי לסיפור זה? ראשית אני אדם מאוד נוסטלגי, סיפורי הילדות וזיכרונות העבר הם כדלק בעצמותי, שנית, עץ האגוזים עם כל הסיפור מסביבו הזכיר לי את מה שהתרחש השבוע בין הרב דרעי לרב ישי, לבין יהדות התורה.

הרב דרעי והרב ישי, נענעו את העץ בחוזקה, כל אחד ע"פ השיטה שלו, כל אחד מהם אסף את האגוזים שעיניו הצליחו לגלות, אך עדיין נשארו לא מעט אגוזים על הקרקע, קרי מצביעים, חלקם נשכחו ונעזבו ע"י שניהם, וחלקם העדיפו להסתתר משניהם ופשוט לא להשתייך לשום מחנה, את אותם אגוזים שלא התגלו ונאספו ע"י הרב ישי והרב דרעי, יהדות התורה תנסה לאסוף.

יאמרו לך מלמדי הזכות: "וכי מה ניתן להם להירקב או שמישהו אחר יאספם"? ויהיו אלו שיאמרו: "דווקא כאן ליהדות התורה ישנה הזדמנות היסטורית, דווקא כאן יהדות התורה יכולה להיות המבוגר האחראי לאסוף את שני ראשי המחנות ולהראות להם מהו הנזק שיגרם לכלל הציבור החרדי בפירוד שנוצר", זה הרי כבר לא פירוד זה גט כריתות, זו פלגנות אמיתית.

אין זה משנה מי אשם ומי זכאי, זה גם לא משנה כעת, האם דברי מרן היו נכונים רק לשעת הקלטת הקלטת, או שאלו דברים שליוו אותו עד לפטירתו. כמות האגוזים, סליחה המצביעים, שילכו לאיבוד בגלל הרב דרעי והרב ישי, היא גדולה מדי בשביל שהדבר יעבור לידינו, כאילו הוא לא נוגע בנו, דווקא עכשיו הציבור החרדי זקוק לכמה שיותר מנדטים, בכדי להיות לשון מאזניים אמיתית לממשלה הבאה, שתקום ע"י הרצוג או נתניהו, היהדות החרדית חייבת להבין את גודל השעה, אל מול הגזירות שנחתו עליה בממשלת הזדון שהתפרקה.

טענות רבות היו לציבור הספרדי, כנגד יהדות התורה של פעם, לפני הקמתה של ש"ס, אפליות, עלבונות, התעלמות, היו חלק מהמילים הנפוצות {ולצערי גם היום}, עכשיו זו הזדמנות פלאים ליהדות התורה לתקן ולנסות ולאחד את השורות, במפלגת האחות החשובה, ש"ס.

אם לא למענכם עשו למען תינוקות של בית רבן.

אסור שמישהו יגדע את העץ החשוב והיקר הזה.
זכרון ילדות עץ פסטורליה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד