ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אור גדול לחולי אלצהיימר

חולים ראשונים התחילו לקבל השבוע את התרופה החדשה

לראשונה בישראל תינתן אפשרות להשתמש בתרופה המאושרת על ידי ה-FDA לעיכוב אלצהיימר בשלביו הראשונים. חולים ראשונים התחילו לקבל השבוע את התרופה החדשה לעיכוב אלצהיימר

חולים ראשונים התחילו לקבל השבוע את התרופה החדשה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

בית החולים איכילוב הוא המרכז הרפואי היחיד בעולם, מחוץ לארה"ב, שקיבל אישור לטפל ב"לקמבי" (leqembi), תרופה מאושרת על ידי ה-FDA לעיכוב אלצהיימר בשלביו הראשונים.

החולים הראשונים מחוץ לארה"ב, החלו לקבל השבוע את הטיפול ביחידה לנוירולוגיה קוגניטיבית במערך הנוירולוגי באיכילוב. "אנחנו גאים מאד להמשיך ולעמוד בחזית הרפואה גם בתחום המחלות הניווניות של המוח" אמרה ד"ר נועה ברגמן, מנהלת היחידה, "זוהי תעודת כבוד עבור כל צוות המערך המוביל את העשייה היומיומית, בפרט בתקופה מורכבת זו. אנחנו גאים במטופלים שלנו ובבני משפחותיהם, אנשים חפצי חיים, ומודים להם על האמון שהם נותנים בנו, אנו מבטיחים לעשות הכל על מנת שיפיקו את המיטב מהטיפול".

מחלת אלצהיימר היא המחלה הניוונית המוחית השכיחה ביותר. היא גורמת לפגיעה מוחית שבסופו של דבר מובילה למצב של דמנציה – מצב שבו הפגיעה בתפקודי החשיבה היא כל כך קשה, עד שהיא מגבילה את תפקודו העצמאי של האדם.

התרופה החדשה, leqembi של חברת איסאי היפנית, אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ביולי השנה עבור חולים בשלבים ראשונים של המחלה. לקמבי פועלת על ידי הסרת חלבון דביק מהמוח -עמילואיד, הידוע כקשור להתקדמות מחלת האלצהיימר ופוגע בתפקוד המוח.

מבין המטופלים הראשונים שקיבלו השבוע את התרופה החדשה היא המטופלת, אופירה ברקן, בת 76 שאובחנה עם אלצהיימר בשלב מוקדם של המחלה. היא מתארת: " אימי חלתה באלצהיימר ולכן ידעתי לזהות את הסימנים המקדימים של המחלה. לשמחתי אני עדיין מתפקדת נוהגת ומארחת, אך לאחרונה שמתי לב לירידה הקוגניטיבית אצלי. אני מאוד מתרגשת להיות מבין החולים הראשונים המקבלים את התרופה ותולה בה המון תקוות ,זאת הפעם הראשונה שיש תרופה למחלה הזאת, זה אור בשבילי".

ד"ר תמרה שיינר, נוירולוגית בכירה, מנהלת השירות לטיפולים מתקדמים במחלת אלצהיימר: "על מנת לאפשר את מתן הטיפול המתקדם במחלה, הקמנו מערך לאבחון מוקדם של מחלת אלצהיימר, הכולל, בין השאר, הדמיות מתקדמות, הטמעת טכנולוגיות לאיתור סמנים ביולוגיים וגנטיים וקלינאים מומחי-על בתחום. כך נוכל לאתר ביעילות חולים עם ירידה קוגניטיבית קלה על רקע מחלת אלצהיימר. הם החולים שיכולים להפיק את התועלת המרבית מהטיפול, עם סיכון נמוך ככל שאפשר לתופעות לוואי.

תהליך מתן הטיפול מורכב גם כן ודורש שיתוף פעולה הדוק בין יחידות רבות בבית החולים. אנו מחויבים להמשיך ולהעניק למטופלים את הרפואה הטובה ביותר".

אלצהיימר תרופות בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד