א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ש"ס מתייצבת על 6 מנדטים; ישי נמחק כליל

סערת השבוע החולף - ההדלפות, ההתפטרות, התעוררות הרחוב והקמת שאגת אריה, רק עשו טוב לש"ס • אם בסקרי סוף השבוע שעבר היא עמדה על 4 מנדטים ועל גבול אחוז החסימה - בשני סקרים המתפרסמים הבוקר, היא מטפסת ל-6 • אלי ישי מאבד את זה לגמרי, והופך לא רלוונטי • יהדות התורה שומרת על 7-8 המנדטים • "הסכנה עדיין קיימת"

ש"ס מתייצבת על 6 מנדטים; ישי נמחק כליל
פלאש90

ישראל ביתנו ממשיכה להתדרדר, ש"ס מטפסת ואלי ישי נמחק כליל, אלו הנתונים מסקר TNS - טלסקר, שנערך עבור אתר חדשות וואלה ומתפרסם הבוקר (ו').

ש"ס, לאחר אחד השבועות המטלטלים בתולדותיה, ובלי יו"ר מכהן - מטפסת לשישה מנדטים, זאת במקביל לכך שמפלגתו של אלי ישי נעלמת כליל מתחת לאחוז החסימה (נתון שהיה נכון גם בסקר של שבוע שעבר). הדלפת ההקלטות, התפטרות היו"ר, התעוררות הרחוב הש"סי ושאגת אריה, רק עשו טוב לתנועה הספרדית החרדית.

פעיל ש"ס שעימו שוחחנו אומר - "הסכנה עדיין קיימת. צריך להבין, בלי ש"ס אין את הגוש החרדי כולו. צריך להתגייס כולם, כל העדות והמפלגות, למען שובו של דרעי לש"ס ולמען השלום. אין לנו אופציה אחרת".

יהדות התורה זוכה ל-7 מנדטים, ובסקר פאנלס המתפרסם ברדיו גלי ישראל - לשמונה. מצבה טובה והיא מצליחה לשמר את מעגל הבוחרים הטבעי שלה.

מפלגתו של ליברמן, השקועה בחקירה עד למעלה מצוואר ואשר לפי הדיווחים אמש חלה התפתחות דרמטית שתשפיע על מהלך החקירה, ירדה ל-7 מנדטים בלבד, שפל חמור. ליברמן זקוק לפנים חדשות ונקיות או קמפיין מספיק חזק, שישב הביתה את קהל הבוחרים שנודד לבנט ולכחלון.

הליכוד מוסיף למאזנו שני מנדטים יותר משבוע שעבר, ועומד על 26. המרוויחה: חברת הכנסת המודחת ציפי חוטובלי, שנדחקה למקום ה-26 ולפי הערכות, לא תיכנס לכנסת הבאה. אם המגמה החיובית תמשיך, ייתכן ובכל זאת היא תינצל. עליית הליכוד נגרמה בעקבות הפריימריז, שבו ניצח ראש הממשלה בנוק אאוט, וניקה את הרשימה מאנשי מנהיגות יהודית ומתנגדיו. הפרחים לנתניהו.

כחלון, שמתמהמה בפרסום חברי רשימתו לכנסת הבאה, יורד ל-8 מנדטים בלבד. יש לזכור שכחלון עדיין לא השיק קמפיין, ובהנחה שיזדרז לעשות זאת - הוא עשוי לחזור למאבק על ליבם של הקולות הצפים.

לבני והרצוג שומרים על מחנה יציב - 23 מנדטים אף בסקר השבוע, זאת למרות הצגתו של שר האוצר המיועד של שניהם - פרופ' מנואל טרכטנברג שהצטרף לרשימה המשותפת ויזכה לשריון. טרכטנברג, כך נראה מהסקר, לא הוסיף למפלגה ולו מנדט אחד.

הבית היהודי לעומת זאת, שרשמה השבוע שיא במספר המתפקדים, מטפסת ל-16 מנדטים, בין השאר מכיוון שמפלגתו של אלי ישי, שהשבוע הזה לא היטיב עמו, מצטמקת מתחת לאחוז החסימה.

עוד נתונים: מרצ עולה ל-7 מנדטים, יש עתיד נותרת על 9; רשימה מאוחדת של חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל תזכה ל-11 מושבים בכנסת הבאה, באם ירוצו יחדיו.

בסקר פלאנט המתפרסם הבוקר ברדיו גלי ישראל הנתונים דומים: הליכוד - 24; העבודה - 23; הבית היהודי - 16; הערבים - 12; לפיד - 10; כחלון - 9; יהדות התורה - 8; ש"ס - 6; ליברמן - 6; מרצ - 6, ואלי ישי לא עובר את אחוז החסימה.
אלי ישי שס דרעי סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד