כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שקט מטעה"

השרה סטרוק וחה"כ טל ערכו סיור לילי לאורך הגבול המזרחי

השרה סטרוק וחה"כ אוהד טל ערכו סיור לילי לאורך הגבול המזרחי, בלוויית שלושה ראשי מועצות עמק המעיינות, עמק הירדן, בקעת הירדן וקציני הבטחון. סטרוק: "בעולם שאחרי טבח שמחת תורה, אסור להיצמד לקונספציות". טל: "השקט בגבול עם ירדן מטעה"

השרה סטרוק וחה"כ טל ערכו סיור לילי לאורך הגבול המזרחי
ח"כ אהד טל צילום: ערוץ כנסת

שרת ההתיישבות אורית סטרוק וחבר ועדת החוץ והבטחון ח"כ אוהד טל קיימו אמש (רביעי) סיור לילי לאורך הגבול המזרחי, בלוויית שלושה ראשי מועצות עמק המעיינות, עמק הירדן, בקעת הירדן וקציני הבטחון שלהן. הסיור תוכנן בעקבות פניות רבות מתושבים לאורך הגבול, שחרדים מתופעות של ירי מאסיבי, תנועת כלי רכב משוריינים, ונסיונות חוזרים ונשנים של הסתננות והברחות נשק מגבול ירדן.

השרה אורית סטרוק וחה"כ אוהד טל בסיור לילי בגבול ירדן

השרה והח"כ קיימו סיור ותצפית, שמעו סקירות בטחוניות, וסיכמו כי יעלו את הנושא הן בממשלה והן בועדת החוץ והבטחון.

יצוין כי הגבול עם ירדן, שנחשב עד לאחרונה לגבול שקט, הפך מאז אירועי ה 7/10 לגבול מתוח שצבא ירדן מבצע מידי לילה ירי מאסיבי לאורכו, במטרה להרתיע מסתננים ומבריחים. השרה והח"כ קיבלו סקירה על אופן תיגבור והפעלת כוחות צה"ל וכתות הכוננות בגזרה, על שיתוף הפעולה בין צה"ל והמתיישבים,ועל תרחישי היחוס אליהם נערכים הכוחות.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה: "התפכחנו. בעולם שאחרי טבח שמחת תורה, אסור להיצמד לקונספציות, אסור להיות שאננים, חייבים להטיל ספק, ולחשוב מחוץ לקופסא. במקום בו ההתיישבות מגיעה ממש עד קו הגבול, חובה לבחון את כל תרחישי היחוס ולתת מענה גם לתרחישים החדשים, שעד אתמול נחשבו לא רלוונטיים. באנו ללמוד מקרוב, זו אחריותנו, ונביא את הדברים לדיון בפורומים בהם אנחנו חברים".

חבר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת אוהד טל אמר: "השקט בגבול עם ירדן מטעה, בחודשים האחרונים ראינו אירועים לא מעטים של הברחות נשק ומהגרי עבודה "תמימים" מירדן לישראל. אמנם, מאז אירועי שמחת תורה צה"ל תגבר כוחות בחלק מהגזרות אך יש צעדים נוספים שחייבים לקדם ואסור לנקוט בשאננות, התפיסה לפיה אנחנו יכולים לסמוך על כוחות צבאיים של אחרים לבטחוננו קרסה. אפעל לקדם דיון בועדת החוץ והביטחון בנושא".

מלחמת חרבות ברזל בקעת הירדן אוהד טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד