כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בניגוד לדעת אנשי המקצוע

שר החוץ הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים ליאיר נתניהו וחברי ליכוד

בניגוד לעמדת אנשי המקצוע: שר החוץ אלי כהן הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ולמספר מקורבים נוספים, ביניהם ראש מועצת בנימין וראש העיר דימונה

שר החוץ הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים ליאיר נתניהו וחברי ליכוד
דרכון ישראלי. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ אלי כהן הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים למקורבים שלו במפלגת הליכוד, ובניגוד לעמדת אנשי המקצוע במשרדו, כך דווח ב"הארץ". יחד עם זאת כהן אף הורה להנפיק דרכון לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

דרכונים דיפלומטיים מקלים על אנשי ממשל לצאת מהארץ ולעבור בין מדינות, ובדרך כלל ניתנים לשרים, חברי כנסת וגורמים במערכת הביטחון. באשר לבקשתו של כהן להנפיק לחברי הליכוד את הדרכון, אנשי המקצוע סברו כי אין סיבה להנפיק את הדרכונים, אך המנכ"ל רונן לוי עקף אותם - בהתאם להנחיה מהשר אלי כהן.

אחד המקורבים שיזכו לדרכון הוא ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, אשר בינו לבין לכהן קרבה. ועדת החריגים שבתפקידה לקבוע מי אינו רשאי להטבה קבעה כי אין הצדקה להנפיק לגנץ דרכון דיפלומטי, אך מנכ"ל משרד החוץ התערב לטובתו וקבע כי הוא "ראש דסק חו"ל" של מועצת יש"ע.

אנשים נוספים שיקבלו דרכון דיפלומטי הם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש העיר דימונה בני ביטון וראש מועצת מרחבים שי חג'ג'.

את בקשתו של כהן להעניק לנתניהו הבן דרכון הוא נימק בכך שנתניהו מאובטח בידי אנשי שב"כ, הנושאים דרכונים כאלה מתוקף תפקידם, ולפיכך לא ייתכן שהאישיות המאובטחת תיאלץ להיפרד מהמאבטחים במעברי הגבול.

אדם המתמצא בנעשה בשירות החוץ אמר "זה מדיף ריח רע במיוחד. יש כאן שימוש בוטה של שר החוץ במשאבי המדינה לשם חלוקת ג'סטות למי שישפיעו על עתידו הפוליטי. כהן פעל בניגוד עניינים בוטה, והיועצת המשפטית לממשלה צריכה להיכנס לעובי הקורה".

מטעם כהן נמסר בתגובה: "שר החוץ לא מורה על הנפקת דרכונים. בקשות שמוגשות נבחנות ומאושרות בהתאם לנוהלי המשרד".

אלי כהן יאיר נתניהו משרד החוץ דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד